استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سمنان با چالش جدی کمبود آب مواجه است گفت: تأمین آب موردنیاز استان سمنان در اولویت تخصیص بودجه قرار دارد.
کد خبر: ۶۱۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 17 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سمنان با چالش جدی کمبود آب مواجه است گفت: تأمین آب موردنیاز استان سمنان در اولویت تخصیص بودجه قرار دارد.
دکتر سید‌شهاب‌الدین چاووشی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و استراتژیک اصلی استان سمنان تأمین آب موردنیاز مردم است.
وی با تأکید بر اینکه استان سمنان با چالش جدی کمبود آب مواجه است، افزود: فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف آب در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.
استاندار سمنان با بیان اینکه کمبود آب باید به یک باور همگانی تبدیل شود، تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح در مصرف آب مشکلات عدیده‌ای را در آینده ایجاد می‌کند و باید برای مقابله با این مشکلات اقدامات مؤثر انجام شود.
وی با بیان اینکه شناسایی نیازها و ظرفیت‌های موجود برای تأمین آب موردنیاز در دستور کار مسئولان قرار گیرد، اذعان کرد: استان سمنان در شرایط بحرانی معین پایتخت قرار دارد و باید نسبت به تقویت زیر ساخت‌های موجود به‌ویژه در حوزه آب توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
دکتر چاووشی از حفر چند چاه آب جدید به منظور تأمین آب شرب در استان سمنان خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت نامناسبی در توزیع آب شرب شهرستان‌های شاهرود و سمنان وجود دارد که با راه‌اندازی این چاه‌ها بخشی از مشکلات رفع می‌شود.
وی ابراز داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان باید اعتبارات بخش آب‌رسانی و طرح‌های آبی استان را توجه ویژه‌ای داشته باشد.
استاندار سمنان با اشاره به در پیش رو بودن سفر وزیر نیرو به سمنان یادآور شد: احصاء نیازها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان برای پیگیری از وزارت نیرو در دستور کار مسئولان مرتبط با این بخش قرار گیرد.
وی اضافه کرد: رفع مشکلات پروژه‌های انتقال آب در استان سمنان از دیگر مواردی است که باید از وزارت نیرو پیگیری شود، تا از هدر رفت سرمایه‌های این استان جلوگیری شود.
چاووشی با تأکید بر اینکه با "آب" و "نان" مردم نمی‌توان شوخی کرد گفت: اجرای طرح‌های آبخوان‌داری برای احیای قنوات استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار