استاندار قزوین با حضور در موزه فرهنگ و آموزش قزوین از آثار ارزشمند قدیمی تحصیلی، تابلوی مشاهیر علمی، شخصیت های فرهنگی و وسایل کمک آموزشی تاریخی نگهداری شده در این موزه بازدید کرد.
کد خبر: ۶۱۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 17 June 2018

استاندار قزوین از موزه فرهنگ و آموزش بازدید کرد

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی " استاندار قزوین به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، از موزه فرهنگ و آموزش استان قزوین بازدید کرد.


استاندار قزوین پس از بازدید از قسمتهای مختلف این موزه در یکی از کلاس های قدیمی بازسازی شده پشت نیمکت نشست و از دوران تحصیل خود یاد کرد.


زاهدی درباره این موزه اظهار کرد: کار بسیار ارزشمندی در قزوین صورت گرفته و شکل گیری موزه فرهنگ می تواند به جذب گردشگر هم کمک کند.


وی بیان کرد: این موزه می تواند به یک مرکز مطالعاتی و پژوهشکده تبدیل شود و ما هم باید برای توسعه و حفظ آن برنامه ریزی کوتاه مدت وبلند مدت داشته باشیم.


زاهدی یادآورشد: ابتدا باید وضعیت مالکیت این موزه مشخص شود سپس برای تامین هزینه های جاری و عمرانی آن اقدام کنیم که در این راستا نشست با وزیر آموزش و پرورش ضروری است تا ردیف اعتباری برا این مکان ایجاد کنیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: برای اجرای طرح توسعه و یا مکانی برای سرایداری باید از نظر میراث فرهنگی استفاده شود تا بافت معماری اصیل این بنا حفظ شود.


به گفته این مقام مسئول، با ارائه برنامه کوتاه مدت باید برای تامین هزینه های جاری این موزه اقدام شود و در این راستا حفظ مدیریت هیئت امنایی در این موزه نیز ضروری است تا کارها دولتی نشود.


وی برنامه ریزی برای بازدید مستمر دانش آموزان از موزه فرهنگ و آموزش را مهم دانست و گفت: حضور دانش آموزان در این موزه و اشنایی با دستاوردهای آموزشی و نوع تحصیل در گذشته و آشنایی با حال و هوای نسل های قبل، شخصیت های برجسته و مشاهیر علمی می تواند چشم انداز روشنی در برابر اینده سازان ترسیم کند.


"علی فرخزاد"معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در جریان این بازدید گفت: این موزه ظرفیت ایجاد ارزش افزوده در منطقه را دارد و باتوجه به طرح بازآفرینی محلات شهر قزوین می توان برای حفظ و نگهداری این موزه نیز اقدام کرد.


 وی گفت: راه اندازی این موزه در بافت تاریخی قزوین قطعا بر موضوعات فرهنگی منطقه تاثیر گذاشته و موجب اعتلای فرهنگی محلات هدف نیز خواهد شد.


فرخزاد بیان کرد: خوشبختانه خیر این مجموعه برای توسعه این موزه اعلام آمادگی کرده است و می توانیم با استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه آن اقدام کرد.


موزه فرهنگ و آموزش در مدرسه تاریخی دیانت که از بناهای دوره قاجاریه است با قدمتی بیش از 150 سال برپا شده است.


در این موزه قدیمی ترین کتب درسی، کارنامه ها، دفاتر حضور و غیاب همکاران، انواع ترازوها و قپان قدیمی، چرتکه قدیمی، انواع و اقسام وسایل آزمایشگاهی شیمی، فیزیک، ماشین های تحریر، فیلم، آپارات، صدها و اسلاید و عکس مشاهیر فرهنگی و شهدای قزوین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار