معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد با اشاره به ضرورت اولويت‌بندي طرح‌های استان از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصيص بودجه، گفت: به منظور توسعه و اشتغال پایدار روستایی 21 طرح ترسیب در 21 بخش استان یزد اجرا شده است.
کد خبر: ۶۲۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 18 June 2018

«محسن صادقیان» در نشست بخشداران استان كه در شهرستان اشكذر برگزار شد، ضمن تأكيد بر ورود و نظارت بخشداران به طرح‌های عمراني و استفاده بهينه از اعتبارات استاني، خواستار اولويت‌بندي طرح‌ها از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصيص بودجه شد.

وی با اشاره به اهميت طرح ترسيب در خصوص توسعه و اشتغال پايدار روستايي و بهبود شاخص‌هاي توسعه انساني، از اجراي 21 طرح ترسيب در 21 بخش استان خبر داد و افزود: در اين زمينه مي‌توان از همكاري دستگاه‌هاي اجرايي و تجارب اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان استفاده و با تعيين اولويت‌هاي هر بخش براساس ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در آن بخش و برنامه‌ريزي تدوين شده، اهداف پيش‌بيني شده در سال‌هاي آتي محقق شود .

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد در ادامه با بيان اين‌كه اولويت رديف‌هاي اعتباري تبصره 18 قانون بودجه و ارتقاي شاخص‌هاي توسعه‌اي، بحث اشتغال است، گفت: بخشداران اقدامات لازم نسبت به برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري مناسب براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد و پايدار در مناطق روستايي و شناسايي استعدادها و قابليت‌هاي مناطق را انجام دهند .

صادقیان با اشاره به نحوه توزيع اعتبارات ارزش افزوده و واريز مستقيم اعتبارات به حساب دهياري‌ها حتي روستاهاي فاقد دهياري، تصریح کرد: نظارت جدي دستگاه‌هاي نظارتي بر نحوه هزينه‌ كرد اعتبارات یکی از ویژگی این مهم است‌، از این رور هزینه کرد اعتبارات باید به صورت هدفمند و با مدیریتی منسجم انجام شود.

وی در پايان از تشكيل 11 جلسه كميته سازگاري با كم آبي استان خبر داد و خاطرنشان كرد: با توجه به مشكلات كم آبي استان در كنار مديريت مصرف آب در حوزه‌هاي كشاورزي و صنعتي، با مديريت مصرف آب شرب استان نيز مي‌توان در برداشت حجم قابل توجهي از آب سفره‌هاي زيرزميني صرفه‌ ‎ جويي نمود كه اين كار با ارائه بسته‌هاي تشويقي در ماه آينده در دستوركار قرار دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار