رئیس دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استنان قزوین گفت: بسیاری از پرونده های مفسدین اقتصادی که با جدیت پیگیری شده بود در حال حاضر، مختومه شده است به بیان ساده تر،هیچ حاشیه امنی برای مفسدین در هر سطح و قشری وجود ندارد.
کد خبر: ۶۲۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 18 June 2018

هیچ حاشیه ای برای مفسدین قاسئل نیستیم /انقلابی گری برخلاف نظر برخی ها، تندروی نیست

به گزارش تابناک قزوین،نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی در جهان نامگذاری شده است به همین دلیل نقش رسانه در راستای تحقق عدالت و احقاق حقوق بسیار کم نظیر است .

وی افزود: به همین ترتیب دستگاه قضا و دادگستری با مبحث عدالت و احقاق حق عجین است چرا که جایگاه عدالت از دیدگاه بزرگان دین تحکیم و هم تشریح شده است ضمن اینکه چون اساس جهان هستی بر مبنای عدالت است. و در نظام تکوین سرتاسر عدالت وجود داردضمن اینکه شارع مقدس در نظام قانونگذاری دستور به اجرای  عدالت داده است.

حجت الاسلام قدرتیی با بیان اینکه در مقام اجرا، نظارت و قضاوت باید مدیرانی گمارده شوند که اگاه باشند تصریح کرد: جایگاهی که قضاوت دارد دارای مقام ارزشمندی است و به تعبیر امام یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است که موجب تحقق عدالت در عرصه های مختلف اجتماعی می شود.

قضات بر اساس قانون و شرع رفتار کنند

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: اکنون، عدالت نتوانسته در سطح جهان محقق شود امید است با ظهور حضرت ولیعصر(عج)  یک حکومت عادلانه در سطح جهان شکل بگیرد  از سوی دیگر،قضات یکی از مهمترین ارکان حکومت اسلامی هستند در نتیجه وظیفه هر حکومت اسلامی رفع خشونت و تحقق عدالت اجتماعی است.

به گفته وی، اگر در حال حاضر قضاتی مساله قضا را مدیریت می کنند بر اساس قانون و شرع باشد رفتار کنند بسیاری از امور رعایت می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: تا به امروز دستگاه قضا اقدامات بزرگی در این زمینه انجام داده است ولی باز هم تا نقطعه مطلوب فاصله دارد و اصحاب رسانه می توانند در خصوص ماموریت های این دستگاه قضایی نقش مطلوبی را ایفا کنند.

قدرتی افزود: پنج ماموریت مهم برای دادگستری تعریف شده که عمده وظیفه دستگاه قضا احقاق حق و تحقق عدالت است که صراحتا بیان شده است از سوی دیگر،سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست و به عنوان چشم ناظر و بیدار حکومت اسلامی به همه دستگاه ها نظارت دارد.

حقوق متهمین به دور از حب و بغض های شخصی و سیاسی باشد

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه دستگاه قضایی باید استقلال داشته، بیطرف، منصفانه و عادلانه باشد اضافه کرد:  فضای محاکمه باید به شکلی باشد که متهم بدون هر گونه ترسی بتواند از خود دفاع کند همچنین حقوق متهم باید به دور از حب و بغض های شخصی و سیاسی باشد.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: یکی از آسیب های اجتماعی این است که مردم نمی دانند چگونه از حقوق خود دفاع کنند کنند ،این موضوع در حالی است که دستگاه قضا باید علاوه بر پرونده های داخلی پرونده های بین المللی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید صد در صد انقلابی باشد گفت: انقلابی گری برخلاف نظر برخی ها، تندروی نیست بلکه عادلانه، خردمندانه، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: دستگاه قضا و دادگستری در جهت احقاق حق تلاش می کند در همین راستا در مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی گام های اساسی را برداشته است و بسیاری از پرونده های مفسدین اقتصادی که با جدیت پیگیری شده بود در حال حاضر، مختومه شده است به بیان ساده تر،هیچ حاشیه امنی برای مفسدین در هر سطح و قشری وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار