تازه های پلیسی تازه های پلیسی استان فارس
در این تازه های پلیسی بخوانید از ساده لوحی های اینترنتی که انگار قرار نیست پایان یابد و همچنین کشف مواد و سوخت قاچاق در شیراز و داراب و مرودشت و همچنین کشف سکه های عتیقه در خانه ای در کوار.
کد خبر: ۶۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 15 July 2015
 تابناک فارس:

باز هم ساده لوحی و فریب در شبکه های اجتماعی

بی تالک


سرهنگ "سید موسی حسینی" رئیس پلیس فتا استان فارس اظهارداشت: با تلاش ماموران پلیس فتای فارس، فردی که در فضای سایبر و با استفاده از نرم‌افزار پیام‌رسان بی‌تالک اقدام به اخاذی از شهروندی می‌كرد، شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: خانم جوان شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد فردی با ارسال پیام های تهدید آمیز از طریق نرم افزار پیام رسان تلفن همراه بی تالک ، قصد اخاذی از وی را دارد.

  ادامه داد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کرده و در نهایت موفق به شناسایی متهم شدند.

وی افزود :متهم با استفاده از قابلیت راداری این نرم افزار و با توجه به تصاویری که قربانی بر روی صفحه شخصی خود گذاشته بوده ، وی را به عنوان طعمه انتخاب کرده و پس از ارسال پیام دوستی و در ادامه با نزدیک شدن رابطه دوستی از طریق این فضا، از شاکی درخواست می کند تصاویر شخصی دیگری برای وی ارسال نماید.

این مقام انتظامی گفت: متهم در ادامه با به دست آوردن چندین عکس شخصی و اطلاعات دیگر از شاكیه و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ با مهارت خاصی از این تصاویر سوءاستفاده کرده و به صورت تصاویر مستهجن برای شاکی ارسال و وی را تهدید می کند که چنانچه به درخواست های وی تن ندهد، این تصاویر را در فضای مجازی انتشار می دهد.

سرهنگ حسینی به افرادی که قصد سوءاستفاده از این فضا را دارند هشدار داد که هیچ عمل مجرمانه ای از دید تیز بین پلیس پنهان نخواهد ماند.

وایبر

با تلاش مأموران پلیس فتا استان فارس شخصی که باعث سرقت اطلاعات دختر جوان شیرازی و فریب دادن او شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا این استان اظهار داشت: شاکی دختر جوانی است که با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا اظهار می‌کند پنج ماه پیش با فردی در فضای مجازی از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان وایبر آشنا می‌شود.

سرهنگ سید موسی حسینی بیان کرد: شاکیه در ادامه اظهارات خود مدعی شد با اعتماد به‌وجود آمده این ارتباط به فضای حقیقی کشیده شده و بعد از گذشت چند روز از حساب بانکی شاکیه به طریق خرید اینترنتی برداشت انجام می‌گیرد.

وی افزود: با تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را آغاز کرده و درنهایت موفق به شناسایی متهم شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهم که همان دوست اینترنتی شاکی است به جرم ارتکابی اقرار و بیان کرد در یکی از ملاقات‌های حضوری با شاکی اطلاعات کارت وی را زمانی که آن‌ها را در گوشی تلفن همراهش وارد می‌کرده است، سرقت و اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

حسینی به شهروندان هشدار داد: از اطلاعات بانکی خود به‌خوبی محافظت کرده و هنگام واردکردن این اطلاعات تمام جوانب امنیتی را رعایت کنند.


کشف مواد

پلمپ شدن خانه های شیشه ای

 کشف 250 گرم شیشه از دو خانه در یکی از محله های شیراز منجر به پلمب شدن این خانه ها شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان این مطلب اظهار داشت:در پی فعالیت سوداگران مرگ در یکی ازمحله های شهر شیراز که اقدام به نگهداری ، خرید و فروش مواد مخدر صنعتی می کردند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ محمد جعفر تولایی افزود:ماموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی دو باب منزل را در ارتباط با این موضوع شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از این دو خانه 250 گرم شیشه ، هشت عدد پایپ استعمال مواد روانگردان و یک دستگاه ترازو توزین مواد مخدر کشف شد و سه نفر متهم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: با هماهنگی مقام قضایی دو خانه یاد شده پلمب و یک دستگاه خودرو پژو پارس متعلق به متهمان نیز توقیف شد.



 کشف 37 کیلوگرم تریاک در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب هم اظهار داشت:ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این شهرستان هنگام گشت زنی در جاده های این منطقه به یک دستگاه خودرو وانت پیکان شک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسین دیندارلو افزود: در بازرسی از این وسیله نقلیه 37 کیلوگرم تریاک کشف و در ارتباط با این مواد دو نفر متهم دستگیر شدند.

29 هزار لیتر سوخت قاچاف از تریلری که راننده اش نبود


فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفـت:از یک دستگاه تریلر نفتکش در یکی از روستاهای این شهرستان 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف شد.

سرهنگ علی شیبانیان افزود:ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید هنگام گشت زنی و سرکشی از گاراژها در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه تریلر نفتکش شک و در بازرسی از این وسیله نقلیه 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف کردند.

وی بیان داشت:راننده این خودرو در صحنه حضور نداشت اما این وسیله نقلیه توقیف شد و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.

کشف سکه های عتیقه

108 عدد سکه عتیقه در خرامه کشف شد.
فرمانده انتظامی خرامه گفت :مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان مطلع شدند یک نفر اقدام به حفر غیر مجاز کرده و مقداری زیرخاکی و اشیاء عتیقه پیدا کرده است.
سرهنگ خسرو رزمجویی افزود : در بازرسی از منزل این فرد 108 عدد سکه عتیقه و قدیمی کشف شد.
وی گفت : متهم به همراه سکه های عتیقه کشف شده برای سیر مراحل قانونی و مشخص کردن قدمت تاریخی سکه ها به ایستگاه پلیس امنیت عمومی شهرستان منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار