مدیرکل صداوسیما مرکز قم:
مدیرکل صداوسیما مرکز قم با بیان اینکه مرکز قم میز معارف شبکه های استانی سراسر کشور خواهد شد، عنوان کرد: این اتفاق در دو بخش سیاستگذاری و تولید برنامه های معارفی صورت می گیرد، این ماموریت به دلیل مرجعیت معارفی قم به این مرکز محول شده است.
کد خبر: ۶۲۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶ 19 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان از پرکارترین زمان‌های رسانه است، عنوان کرد: بخش اعظمی از عبادت اصحاب رسانه ملی در این ماه به حوزه فعالیت های عبادی رسانه ای صرف می شود چراکه نشر عبادات خود عبادتی اجتماعی است .

مدیرکل صداوسیما مرکز قم با بیان اینکه این مرکز در ماه مبارک رمضان 32400 دقیقه تولیدات رادیویی و تلویزیونی داشته است، ادامه داد: در بخش معارفی رادیو 14400 دقیقه و در سیما هم 18000 دقیقه برنامه ویژه ماه مبارک تولید و ارائه شده است .

وی ویژگی صداو سیمای قم را ارتباط ویژه با شبکه های سراسری، بین المللی و حتی شبکه های ماهواره ای فراتر از شبکه های رسمی سازمان دانست و افزود: در طول ماه مبارک 300ساعت برنامه برای شبکه های مختلف ارسال شد، در بخش صدا رادیو قم، معارف، قرآن، ایران و تلاوت و در تلویزیون شبکه های نور، قرآن، دو، سه، آموزش، شما، تهران، خبر و افق و در بخش برون مرزی نیز شبکه های جام جم، الکوثر، العالم و سحر آذری از برنامه های تولید مرکز قم پخش داشتند .

لطفی نیاسر با اشاره به استقبال مخاطبین از برنامه‌های رمضانی مرکز قم گفت: ارتباطات مردمی نسبت به ماه گذشته رشد 4 برابری داشت، در حوزه اثرگذاری نیز در کمک به محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی در همکاری با کمیته امداد با تولید و پخش برنامه ها در این حوزه تا 20 درصد افزایش کمک های مردمی را شاهد بوده ایم.

وی اظهار کرد: در کمک به آزادی زندانیان دیه و جرائم غیرعمد نسبت به سال گذشته رشد سه برابری را شاهد بوده ایم.

مدیرکل صداوسیما مرکز قم به همکاری مشترک با آستان مقدس حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: در مجموع روزانه ۶ ساعت برنامه‌های مختلف جشن‌ها، مناجات و تفسیر قرآن از مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه از طریق رادیو تلویزیون روی آنتن رفته است و ۱۰۰ نفر از همکاران فنی، خبر و بخش مجازی به طور مستقیم درگیر کار بودند.

مرکز قم میز معارف شبکه های استانی می شود
وی با بیان اینکه مرکز قم میز معارف شبکه های استانی سراسر کشور خواهد شد، عنوان کرد: این اتفاق در دو بخش سیاستگذاری و تولید برنامه های معارفی صورت می گیرد، این ماموریت به دلیل مرجعیت معارفی قم به این مرکز محول شده است.

لطفی نیاسر با اشاره به ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر، آنرا منشا خیرات فراوان دانست و گفت: جمع خوانی عمومی بیش از 10 سال قبل توسط آستان، صداو سیمای قم و با همکاری شبکه 3 فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن سایر شبکه ها اضافه کردند.

وی تولید و پخش مباحث مراجع در ماه مبارک، پرداختن به سفره های افطار ساده، ترویج فرهنگ مناجات خوانی با پخش مناجات های حرم را از دیگر برنامه های این شبکه در طول ماه مبارک عنوان کرد و گفت: در رمضان امسال تغییرات جدی در برنامه قبل از افطار ایجاد شد و "باز باران" با رویکردی شاد و مفرح و متفاوت با برنامه های سال های گذشته روی آنتن رفت که با استقبال مخاطبین روبرو شد.

لطفی نیاسر با بیان اینکه از میان شبکه های استانی فقط مرکز قم تولیدات سیمایی برون مرزی دارد، عنوان کرد: در قم به شش زبان برنامه تولید می شود؛ در ایام ماه مبارک برنامه لحظات سحر شبکه سحر آذری از قم پخش شد که مورد اقبال مخاطبان آذری زبان خارجی قرار گرفت.

مدیرکل صداوسیما مرکز قم در ادامه به برنامه های تابستانی شبکه نور اشاره کرد و گفت: برنامه های صبحگاهی، برنامه های ویژه خردسالان و برنامه های ویژه جوانان در ساختارهایی نو و جذاب متناسب با نیازهای مخاطب طراحی شده و در حال تولید است.

وی ادامه داد: برنامه هایی در حوزه انقلاب اسلامی، شعار سال، طنزهای شبانه، معرفی جاذبه های گردشگری ناشناخته در قم و ... در تلویزیون، رادیو و فضای مجازی طراحی و تدارک دیده شده است.

لطفی نیاسر در پایان با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته توسط سازمان میزان مخاطب شبکه نور 55 تا 60 درصد است، عنوان کرد: در راستای جذب مخاطب، رویکرد به جوانان، سهیم کردن مخاطب در برنامه، تولید برنامه های شاد و ارتقای فنی صداوسیما مرکز قم و ... را در برنامه داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار