رئیس کل دادگستری استان قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مردم به دستگاه قضایی اعتماد دارند و تنها ۱۰ درصد آراء صادر شده مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۲۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 20 June 2018

به گزارش تابناک قزوین،حجت الاسلام نورالله قدرتی روز سه شنبه در دیدار با اعضای کانون کارشناسان رسمی و کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهار کرد: پایین بودن میزان اعتراض به آرا صادر شده نشان می دهد مردم به دستگاه قضایی و آرآء محاکم اعتماد دارند.

وی افزود: سالانه ۱۵ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می شود که اگر این دستگاه بر اساس عدالت کار نمی کرد این همه پرونده به این نهاد ارجاع نمی شد.

قدرتی بیان کرد: رسالت دستگاه قضایی در دادرسی عادلانه بسیار سنگین است و به ابزار و بازوان توانمندی که وکلا، کارشناسان و ضابطان هستند نیاز دارد که باید به موقع وظایف خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به تصرف ۵۰۰ هکتار از اراضی تاکستان باکشت صیفی جات و نقش تعیین کننده کارشناسان در تعیین خسارت وارده گفت: کارشناس رسمی این پرونده در سال نخست تصرف این اراضی که ۳۰ هکتار با ۳۰ میلیارد فروش بوده هشت و نیم میلیون تومان اجرت المثل تعیین کرده که چون کارشناس رسمی نیز توجه نداشته حقوق مردم تضییع شده است.

رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: با توجه به تضییع حقوق مردم در این زمینه؛ ابطال این رای را که هنوز اجرت المثل سال گذشته آن نیز پرداخت نشده صادر کردیم تا عدالت در جامعه اجرا شود.

به گفته قدرتی،امنیت، عدالت و رفاه از جمله درخواست های مهم مردم است که دستگاه قضایی برای اجرا و تحقق عدالت در میان جامعه تلاش می کند.

وی افزود: قوه قضائیه دستگاهی مستقل بوده و مسئول تحقق بخشی به عدالت و عهده دار وظایف احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع است.

قدرتی اظهار کرد: دادستان در هر زمینه ای که احساس کند حق مردم در حال تضییع است بدون گزارش دستگاه های نظارتی و بازرسی می تواند وارد شود و برای دادخواهی و احیای حقوق مردم اقدام کند.

وی با اشاره به قانون آیین دادرسی برای محدودیت وکلا در برخی پرونده ها گفت: نمی توان مسئولیت پرونده های کلان قضایی و امنیتی را به همه وکلا واگذار کردچون تمام وکلا در یک سطح نیستند، آن چنان که در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز همین قانون اجرا می شود و در واقع این قانون احترام به خود وکلا است.

قدرتی گفت:مجموعه قضایی، کانون وکلا و کارشناسان رسمی همه از یک خانواده هستند و باید در راستای اجرای عدالت و تحقق آن درجامعه تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار