امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: مسئولان باید ساده زیستی را در پیش بگیرند چرا که با کاخ نشینی نمی‌توانند مجریان احکام الهی و اقامه کنندگان نماز باشند.
کد خبر: ۶۲۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 20 June 2018

مسئول کاخ‌نشین نمی‌تواند اقامه کننده نماز باشد

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار معاون ستاد اقامه نماز کشور و مسئولان ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه خداوند در آیه 45 سوره عنکبوت به اهمیت اقامه نماز پرداخته است، اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه تأکید می‌کند که برپایی نماز انسان را از کار زشت و ناپسند باز می‌دارد و این مهم اهمیت اقامه نماز را به ما نشان می‌دهد.

 وی با تأکید بر اینکه قرآن به ما می‌آموزد که نماز بخشی از دین است که باید در کنار سایر بخش‌ها دیده شود، تصریح کرد: خداوند به پیغمبر (ص) تأکید می‌کند قرآن را برای مردم به گونه‌ای تلاوت کن که آنها پشت سر آن حرکت کنند و به آن علاقه‌مند شوند.

 امام جمعه قزوین جاری شدن تمام ابعاد دین در جامعه را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: عدل و قسط یکی از بخش‌های مهم دین است که می‌باید توسط خود مردم دنبال شود و این مهم هدف همه انبیاء الهی بوده که گنجینه‌های درونی انسان‌ها آشکار شود و رشد پیدا کند.

اصرار دین بر اقامه نماز است نه نماز خواندن

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه در دین اقامه نماز مورد توجه قرار دارد نه نماز خواندن، بیان کرد: خداوند اصرار دارد که نماز را اقامه کنید و صرف نماز خواندن مورد تأکید خداوند قرار ندارد چرا که دست‌یابی به ارزش‌های دینی نیازمند اقامه نماز است.

 وی گفت: اگر تعریفی که خداوند از دین دارد مورد توجه اهل مسجد قرار گیرد، هیچگاه در مراکز دینی شاهد اختلاف سلیقه نخواهیم بود و همه یکپارچه در راستای اعتلای دین و ارزش‌های الهی گام بر می‌دارند.

 آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ممکن است انسان نماز بخواند و مرتکب هر گناهی شود اما اگر نماز اقامه شود جامعه از فحشا و منکر پاک می‌شود و کسی که نماز را اقامه می‌کند نمی‌تواند مرتکب گناه و بدی شود.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) اقامه کنندگان نماز بودند، بیان کرد: شهدا برای اقامه نماز بپا خواستند و شهدایی نظیر شهید بابایی که همواره توجه ویژه‌ای به فرودستان و مستضعفان داشتند بخاطر تبعیت و پیروی از انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) در زمان حیاتشان اقامه کنندگان نماز بودند.

 وی در پایان تأکید کرد: مسئولان باید ساده زیستی را در پیش بگیرند چرا که با کاخ نشینی نمی‌توانند مجریان احکام الهی و اقامه کنندگان نماز باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار