مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: 400 واحد خسارت دیده از زلزله در شهرستان کوهبنان، کارهای سازه ای ان به پایان رسیده و در حال نازک کاری هستند.
کد خبر: ۶۲۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 20 June 2018

علی اکبر سلطانی نژاد روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی شهرستان کوهبنان و شورای هماهنگی بانک های استان با حضور سرپرست استانداری کرمان افزود: در زلزله 30 آذرماه کوهبنان به 2 هزار و 200 واحد خسارت وارد شد و از این تعداد 700 واحد به طور کامل تخریب شده بود که تاکنون 1600 واحد پی کنی شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار واحد در شهرستان کرمان در آستانه افتتاح است، ادامه داد: برای یک هزار و دو واحد فونداسیون به طور کامل احداث شده و در 700 واحد نیز اسکلت نصب شده است.
سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: در مجموع 400 میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد و به همراه 60 میلیون ریال بلاعوض و 10 میلیون تومان وام معیشتی به خسارت دیدگان این زمین لرزه در شهر کوهبنان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: در روستای جور و روستاهای اطراف نیز 300 میلیون ریال وام با کارمزد چهاردرصد، پنج میلیون تومان بلاعوض و 10 میلیون تومان نیز وام معیشتی پرداخت شده است.
سلطانی نژاد افزود:آوار برداری ، نقشه، نظارت و صدور پروانه تا 80 متر برای تمامی واحدهای خسارت دیده رایگان بوده و از سوی بنیاد مسکن انجام شده است.
وی تصریح کرد: توزیع سیمان رایگان نیز یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور سرعت بخشی به احداث واحدها بوده است.
سلطانی نژاد یادآور شد: در زمان بروز این حادثه در حوزه زیرساخت ها با مشکل جدی مواجه بوده ایم که با همکاری همگانی مشکلات موجود برطرف شد.
وی با اشاره به اینکه اسکان موقت و اضطراری در فصل بسیار سخت و دشواری بود، گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در شهرستان کوهبنان بانک های ملی، سپه و ملت به عنوان بانک های عامل تعیین شده بودند.
وی افزود: شهر کوهبنان دقیقا روی گسل احداث شده است و به همین دلیل در پیشنهاد به هیات وزیران نگاه احداثی به جای تعمیرات داشته ایم.
زمین لرزه سال گذشته کوهبنان با شدت 5.2 در مقیاس ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه 30 آذرماه رخ داد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.
کوهبنان در 168کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار