رئیس هیات کاراته:
رئیس هیات کاراته قم گفت: هر ساله حدود 90 درصد مدال های بین المللی این استان توسط کاراته کاران کسب می شود.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 21 June 2018

به گزارش تابناک قم،علیرضا برخورداری با بیان اینکه کاراته کاران استان درسال 96 موفق به کسب 221 مدال در مسابقات بین المللی داخلی و خارجی شدند، افزود: یک مدال در مسابقات جهانی، چهار مدال در مسابقات قهرمانی آسیا، چهار مدال در لیگ جهانی، 26 مدال در تورنمت های بین المللی و 186 مدال بین المللی داخلی توسط کاراته کاران قم در سال گذشته کسب شد.

وی 74 مدال طلا،60 مدال نقره و 87 مدال برنز را حاصل تلاش کاراته کاران قم در سال 96 دانست و اظهار داشت: از 221 مدال بین المللی ورزشکاران این استان در سال گذشته 134 مدال توسط کاراته کاران آقا و 87 مدال توسط بانوان کاراته کار استان به دست آمد.

رئیس هیات کاراته قم همچنین بااشاره به حضور 16 تیم در رده های مختلف بانوان و آقایان در لیگهای کشوری گفت: 12 تیم از آقایان و 4 تیم از بانوان کاراته کار درلیگهای مختلف برتر در سال 96 حضور داشتند که حاصل تلاش این تیم ها 2 مقام اول، یک مقام دوم و 2 مقام سوم در لیگ های مختلف برتر بود.

برخورداری بااشاره به ظرفیتهای کاراته قم در بخش داوری و مربی گری کاراته در کشور و آسیا افزود: هم اکنون هفت داور با درجه آسیایی در رشته کاتا و کومیته در قم وجود دارد ضمن اینکه یکی از مربیان این استان به عنوان مربی تیم ملی در حال فعالیت است.

رئیس هیات کاراته قم در ادامه اظهار داشت: برگزاری پنج لیگ استانی، 7 دوره ارتقای داوری، 13 دوره مربیگری و فنی، 2 کارگاه و سمینار آموزشی، میزبانی از 6مسابقه کشوری و اردوی تیم ملی، برگزاری 83 مسابقه استانی، برگزاری 12اردوی داخلی و همچنین کسب 13 مقام تیمی از جمله فعالیت ها و دستاوردهای هیات کاراته قم در سال گذشته است.

وی تعداد کاراته کاران این استان را سه هزار و 500 تن اعلام کرد و گفت: هم اکنون حدود 2 هزار و 500 کاراته کار آقا و یک هزار بانوی کاراته کار در قم وجود دارد که از این تعداد 47 ورزشکار در سال گذشته به اردوی تیم ملی دعوت که پنج تن موفق به عضویت در تیم ملی شدند.

برخورداری کسب 37 مدال کشوری انتخابی تیم ملی را از دیگر دستاوردهای کاراته قم در سال گذشته دانست و ادامه داد: 6مدال طلا، 11 نقره و 20 نقره توسط کاراته کاران قم در مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی بدست آمده است.

رئیس هیات کاراته قم با بیان اینکه توسعه و بهبود شاخص های کاراته این استان سالانه درحال بهبود و ارتقا است گفت: در15 شاخصه ورزش قهرمانی، هیات کاراته قم در سال 96 به طور میانگین رشد 30 درصدی نسبت به سال 95 داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مدال های انفرادی مسابقات کشوری با 162 درصد و مدال های کسب شده از تورنمنت های بین المللی با 95 درصد رشد درسال 96 نسبت به سال 95 ، بالاترین افزایش را در شاخص های استان از آن خود کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار