رئیس کمیته امداد کشور خبر داد:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت:هر دو ماه یکبار برای افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده به کرمانشاه سفر خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۲۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 21 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،پرویز فتاح امروز در مراسم افتتاح واحد های مسکونی که در روستای کوئیک عزیز سرپل ذهاب برگزار شد، افزود:اززمان وقوع زلزله تا کنون چندین بار برای بررسی وپیگیری مشکلات مدد جویان و روندبازسازی منازل مسکونی مدد جویان به استان سفر کرده ام و هربار روند بازسازی بهتر از قبل بوده و پیشرفت خوبی را در این مناطق شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد:منکر آن نمی شویم که مشکلی نیست نواقصی در کارها وجود دارد که سعی در برطرف کردن آن داریم ولی با تمامی این مشکلات روند بازسازی بسیار مطلوب است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت:در پی وقوع زلزله اخیر ۳ هزار واحد مددجویان کمیته امداد دچارآسیب شدند که باید تخریب و از نو ساخته می شد،ولی این نهاد،علاوه بر آن تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ واحد دیگر که وضعیت مناسبی نداشتند را نیزتعهد کردیم که از این تعداد ۴۵۰ واحد از محل کمک‌های مردمی ساخته شده است.

فتاح تصریح کرد:دولت با اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی برای روستاهای آسیب دیده و ۵ میلیون بلاعوض کمک کرد ولی با اینها مشکل حل نمی شد وبا کمک های مردمی این مشکل حل شد.

به گفته ایشان برای هر خانه روستایی کمیته امداد ۱۲ میلیون تومان از محل کمک های مردمی پرداخت شد ومددجویان هیچ مبلغی برای ساخت پرداخت نکردند.

وی در پایان افزود:تا پایان امسال تمامی خانه های روستایی مددجویان را بازسازی و احداث خواهیم کرد بجز  واحدهایی که با طرح بنیاد مسکن قرار است روستای آنها جابجا شود.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار