مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه تازه تاسیس ثامن مشهد در اطراف حرم مطهر رضوی در انتظار داوطلبان اهدای خون است.
کد خبر: ۶۲۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 21 June 2018

به گزارش تابناک : دکتر حمید اسلامی افزود: از زمان افتتاح این پایگاه در اوایل هفته جاری تاکنون تعداد اندکی برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده اند.
وی با دعوت از داوطلبان اهدای خون، از رسانه های عمومی نیز خواست در معرفی این پایگاه به مردم مشهد و زائران بارگاه مطهر رضوی تلاش کنند.
وی اظهار کرد: این پایگاه با 16 تخت در فضایی به مساحت 200 متر مربع با هزینه پنج میلیارد ریال احداث شده است. 
اسلامی گفت: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون 59 بیمارستان در این استان را بر عهده دارد و این در حالی است که اکنون میزان ذخایر خونی استان وضعیت مطلوبی ندارد.
وی از داوطلبان اهدای خون در تمام گروههای خونی خواست با مراجعه به پایگاههای اهدای خون به کمک بیماران نیازمند بشتابند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 43 هزار نفر به پایگاههای انتقال خون در این استان مراجعه کرده اند که از 33 هزار و 580 نفر از این تعداد خونگیری شده است. 
استان خراسان رضوی با تولید سالانه بیش از 350 هزار کیسه خون، سومین استان تولید کننده خون در کشور پس از استان ‌های تهران و فارس به شمار می رود. 
هم اکنون 11 پایگاه انتقال خون در استان خراسان رضوی فعالند که پنج پایگاه از این تعداد در شهرستان های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد و 6 پایگاه دیگر در مشهد مستقر هستند. 
چند شهرستان استان نظیر تربت ‌جام، خواف، درگز و کاشمر نیز دارای مراکز خونگیری می باشند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار