بسیار خرسندم که بواسطه عدم ابتلای به بیماری "خاک و خون "پرستی از حضرتعالی که چهره دانشگاهی و آکادمیک هستید بخواهم که نگذارید چنین معضلی زمینه آسیب پذیری مدیریت شما در استان را فراهم کرده و از نقاط ضعف بارزتان عنوان گردد.
کد خبر: ۶۲۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 21 June 2018
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
نامه ای از یک فعال رسانه ای به استانداری آکادمیک
محضر مبارک استاندار استان کهگلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر احمدی 
با وجود اینکه زادگاهم یکی از شهرستان های استان کهگلویه و بویراحمد است,اما این روزها مصادف با آغاز بیست و سومین سال کار و زندگی ام در استان خوزستان است.اگر چه, با گذر این همه سال و بالطبع افزایش کمی و کیفی وابستگی ها و قدرتمند شدن رشته های ارتباطی ام ,دیگر در خوزستان خود را غریبه احساس نمی کنم,بطریقی که تعلق خاطرم به زادبوم فرزندانم اگر از زادگاه خودم بیشتر نباشد کمتر نخواهد بود.
مع الوصف,به یمن گسترش کمی و کیفی رسانه های مجازی و بازدیدهای مکررطی چند سال گذشته از جو حاکم بر استان کهگلویه و بویراحمد نیز بیگانه نبوده و نیستم. در نتیجه بخاطر رسالتم بعنوان اهل قلم و فعال رسانه ای در ارتباط با مسائل و مشکلات این استان به مناسبت های مختلف نیز یادداشت هایی از اینجانب در رسانه های محلی منتشر شده است,خوشبختانه بخش عمده ای از آن یادداشت ها در جلد اول یکی از مجموعه کتاب هایم بعنوان"رؤیای نویسندگی و گویندگی"منتشر شده اند.
صد البته,بسیار خرسندم که بواسطه عدم ابتلای به بیماری "خاک و خون "پرستی هرگز نسبت به هیچ مکان جغرافیایی و یا ایل و تبار خاصی تعصب بی منطق نورزیده و قلمم یعنی توتم حیاتم را برای رضایت خاطر دیگران ارزان نفروخته ام که شاهد این مدعی یادداشت های مکتوب شده موصوف هستند.
بنابراین,امروز بعنوان کسی که یافتن یک جمله در تعریف و تمجید از استاندار قبلی استان کهگلویه و بویراحمد علی رغم وابستگی قومی و قبیله ای در یادداشت های پرتکرار و متنوع ام در زمینه مسائل و مشکلات استان طی حدود چهار سال استانداری او  به سختی میسر می باشد قلم بدست گرفته تا بار دیگر نیز نه برای دفاع از دکتر موسی خادمی,بلکه در واقع چون همیشه برای بیان حقایقی که به گمانم اطلاع از آنها به خیر و صلاح حضرتعالی بعنوان سکاندار استان خواهد بود نکاتی را در خصوص مسائل و مشکلاتی که دغدعه جمع کثیری از جمعیت استان است  با آن امید که مثمر ثمر واقع گردد و گرهی از مشکلات بگشاید فهرست واربشرح ذیل به سمع و نظر حضرتعالی برسانم.
1-به مناسبتی در جلسه ای با حضور شخصیت توانمند و قابلی که خوشبختانه  اخیرا" در زمره مدیران استان قرار گرفتند از مدیریت جنابعالی سخن به میان آمد,او صادقانه قاطعیت,اقتدار,برنامه ریزی و دغدغه خاطر جنابعالی برای پاسخگو کردن مدیران در حوزه مسئولیت آنها را ستود.
بی شک حضور چنان شخصیتی در رأس هرم مدیریتی استان محروم کهگلویه و بویراحمد موجب اطمینان خاطر دلسوزان و منشأخیر و برکت برای تمام مردم استان با امید به تحقق توسعه متوازن و همه جانبه خواهد بود.
اما جناب آقای دکتر احمدی با آنچه که این روزها  در خصوص به اصطلاح برکناری اتوبوسی برخی مدیران منسوب به ایلی خاص نقل محافل مجازی و واقعی است بیم آن می رود که آن قاطعیت و اقتدار با عدم چاشنی تدبیر و درک حساسیت های جامعه,نه فقط راهگشای مشکلات نگردد بلکه شاه گره کور دیگری بر گره های ناگشودنی مشکلات استان تحت کنترل شما هم بیفزاید!
2-نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کهگلویه و بویر احمد,اگر استان را بسان سازمانی بزرگ تصور کنیم همانطوریکه شناخت فاکتورهای محیط و اثر پذیری خیلی زیاد از آنها به پاشنه آشیل مدیران بومی مبدل گردیده است,در مقابل عدم شناخت درست محیط توسط مدیران غیر بومی موجب می شود تا در دام مشاوران و یا رسانه های با علائق و اولویت های خاص قرار گرفته و بجای دیدی روشن و کلان نگر,سازمان را از منظر تنگ نظرانه آنها ببینند.بویژه اگر قاطعیت عجین نشده با کاریزمای وجودی فرد مانع از برقراری ارتباط درست با زیر مجموعه و مردم برای گرفتن اطلاعات لازم گردد.
لذا,از حضرتعالی که چهره دانشگاهی و آکادمیک هستید انتظار می رود که نگذارید چنین معضلی زمینه آسیب پذیری مدیریت شما در استان را فراهم کرده و از نقاط ضعف بارزتان عنوان گردد.
3- با احترام به تمام ایلات , طوایف و قبایل ,ایل بزرگ سادات بعنوان بخشی از تاریخ و بالتبع از فاکتورهای محیطی استان کهگلویه و بویراحمد بواسطه جمعیت کثیر,ارتباطات گسترده و ریشه دار با تمام ایلات و قبایل استان ,پیشینه تاریخی و حوزه اسکان جغرافیایی وسیع صرفنظر از دوره استانداری جناب آقای دکتر خادمی و یا دوره نمایندگی جناب آقای بزرگواری همواره دارای جایگاه عظیم و اثر گذاری در حوزه های مختلف بویژه مدیریت ادارات دولتی بوده است,صدق این مدعی با نگاهی به چهره های برجسته و مدیران منسوب به این ایل در سال های قبل از استانداری جناب آقای خادمی یا حتی همین امروز در ارگان های غیر وابسته به دولت مانند قوه قضائیه,صدا و سیما و...قابل اثبات است.
صدالبته,نباید انکار کرد که حتی در سطح کلان هم گاه مدیران بیشتر از افراد مورد وثوقی که شناخت کامل تری نسبت به آنها دارند برای زیر مجموعه خود برمی گزینند.با کمال تأسف باید اذعان نمود که به دلایل مختلفی که ذکر آنها در این مقال نمی گنجد انتخاب سلیقه ای مدیران به رویه ای معمول در کشور مبدل شده است,کما اینکه امروز نیز هیچ کس به جنابعالی انتقاد نمی کند که چرا مدیر یا مدیرانی را از استان زادگاه خود برگزیده اید.
ناگفته هویدا است که از جمله عوامل محرومیت و عدم توسعه استان کهگلویه و بویراحمد نگرش های قومی و قبیله ای است,لکن طرح شائبه نگرش قومی و قبیله ای به استاندار قبلی و تصور مبارزه با چنین معضلی آنگونه که عنوان می گردد برخورد غیر معمول با مدیران وابسته به ایلی بزرگ خود نوعی نگرش قبیله ای و محروم کردن استان از سرمایه عظیم معنوی  این ایل و  بعبارتی از سوی دیگر بام افتادن است!
در حالیکه,مبارزه صادقانه و واقعی با گزینش های قومی و قبیله ای,تقویت حزب ها و جناح های سیاسی ریشه دار در استان است که  متشکل از نخبه گان مختلف بی توجه به خاستگاه قومی و قبیله ای آنها است.ولی با کمال تأسف گویا جنابعالی خیلی به توصیه نخبه گان استخوان دار حامی دولت هم وقعی نمی نهید!
شایان ذکر است که با تمام محدودیت ها و شرایطی که شرحش گذشت دکتر خادمی و تیم او در سراسر استان و هنگامه ای که دولت واقعا" در تنگنای مالی قرار داشت از هر کوششی دریغ نورزیدند و اگر جاده ای را احداث کرده و یا در آبادی منطقه خاصی کوشیده اند اکنون بواسطه موقعیت جغرافیایی بیش و پیش از ایل و تبارش مورد استفاده تمام ایلات و عشایر عزیز می باشد.
فراتر اینکه,دکتر خادمی توسط وزیر و کابینه ای که بر مشروعیت و اقتدار جنابعالی حکم تأیید زده اند نیز مجوز سکانداری استانی بزرگ را کسب کرده و هم اکنون بطریقی همتای جنابعالی نیز هست. 
لذا,با درک محدودیت هایی که او به گمانم بعنوان یکی از محدود استانداران بومی در مواجه با لابی های پر تنش قومی و قبیله ای داشتند نباید پاک دستی و سخت کوشی اش را قربانی سایر ویژگی های او کرد.به شهادت تاریخ جنابعالی هم دیر یا زود مورد قضاوت قرار گرفته و حتما" انتظار دارید  که چنین قضاوتی منصفانه باشد!!
4-بنا به شواهد امروز برخی مدیران توانمندی که اتفاقا" از سایر ایلات و قبایل مورد اعتماد جنابعالی قرار گرفته اند از معاونین و بطریقی تربیت یافته همان مدیرانی هستند که در چینش آنها شائبه قوم گرایی مطرح می گردد.به همین علت استاندار قبلی و اغلب مدیران منسوب به ایل سادات بعلت قانونمنداری,عدالت محوری و پاک دستی قادر به رفع مطالبات جمع کثیری از وابستگان خود در زمینه های مختلف  نبوده اند تا آنجا که گاه بطرز غیر قابل باوری منتقدان سرسختی در حوزه جغرافیایی وابسته به خود داشته و دارند.  
خالی از لطف می دانم اگر طبق شنید ه ها به مخالفت صریح دکتر خادمی جهت اختصاص بودجه برای احداث جاده ارتباطی دلی خلیفه ای از مناطق بسیار جذاب و توریستی ولی محروم و دارای جاده ای بسیار نامناسب از توابع سادات امام زاده علی با توجیه فقدان منابع مالی اشاره نکنم که هنوز هم از مطالبات بجا مانده جمع کثیری از ساکنان کم توقع و مظلوم آن منطقه است!!
در خاتمه با دعوت جنابعالی و سایر مدیران و نخبه گان  برای اتخاذ نگرشی فرا نژادی و قبیله ای بمنزله تنها روش درمان درد محرومیت استان  سخن خلاصه کرده و سلامتی خدمتگزاران ملک و میهن را از درگاه قادر متعال مسئلت می نمایم.
غریب واحدی پور
31خرداد ماه 97

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
واحدی پور مگه بیکاری این همه نوشتی
استاندارد ترتروشکل هم تلی این گپل نیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار