رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پویول: به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری امکان حضور در صداوسیما ندارم/وعده معاون موگرینی به صالحی/دستور رئیس‌جمهور منجر به باز شدن درهای آزادی شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 21 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پویول: به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری امکان حضور در صداوسیما ندارم

پویول می‌گوید به خاطر مشکلات ظاهری‌ برنامه‌اش در تلویزیون ایران لغو شده است. کارلوس پویول، بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا که برای بازی ایران اسپانیا به ایران سفر کرده بود، بعد از لغو برنامه تلویزیونی‌اش گفت: به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری (موهای بلند) امکان حضور در برنامه را ندارم."لازم به ذکر است که مسئولان صداوسیما روز گذشته مانع از حضور پویول در ویژه برنامه جام جهانی شدند. اقدامی باعث قهر چندین ساعته فردوسی پور از برنامه شبکه 3 شد.فردوسی پور روز گذشته چندین بار نسبت به ممانعت از حضور پویویل اننقاد کرد و گفت «نمی دانم به پویول چه بگویم.»

وعده معاون موگرینی به صالحی

دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اتحادیه مصمم تر از همیشه درصدد حفظ برجام خواهد بود، گفت: قرار است به زودی 100 شرکت وارد مذاکرات کاری با طرفهای ایرانی شوند.علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ با خانم هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

مسابقه فوتبالی که رهبر انقلاب تا آخر بازی آن را تماشا کردند

نشریه خط حزب الله در جدید ترین نسخه خود به خاطره ای از رهبر انقلاب درباره بازی فوتبالی که ایشان به طور کامل تماشا کردند اشاره کرده است.در این بخش به نقل از رهبر معظم انقلاب آمده است:ایشان [حمید استیلی]که بعداً پیش من آمد، گفتم به پاداش آن گل، پیشانی شما را می‌بوسم و بوسیدم. متأسّفانه من خیلی فرصت نمی‌کنم برنامه‌های ورزشی تلویزیون را تماشا کنم؛ خیلی به‌ندرت اتّفاق می‌افتد. از طرفی بیشتر ورزش‌هایی هم که پخش می‌شود، فوتبال است. من در فوتبال هیچ سررشته‌ای ندارم و در جوانی هم فوتبال بازی نمی‌کردم؛ به والیبال می‌پرداختم. در عین حال، آن شبی که بازی ایران و امریکا بود، من آن بازی را نگاه کردم. البته حقیقتش این است که آن شب هم نمی‌خواستم نگاه کنم؛ چون دیروقت بود و وقت خواب من بود؛ لیکن همین‌طور که نشسته بودم، تلویزیون را روشن کردم و ناگهان با گل ایشان مواجه شدیم و دیگر خواب از سرم رفت و نشستم تا آخر بازی را تماشا کردم.

انتقاد کیهان از فضای برنامه فردوسی‌پور

روزنامه کیهان نوشت: برنامه «2018» با اجرا و تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور، علاوه‌بر پخش زنده مسابقات این دوره از جام جهانی و تحلیل آنها، بخش دیگری هم دارد. یکی از این بخش‌ها به معرفی کشورهای حاضر در جام جهانی می‌پردازد. در این بخش، به بهانه رقابت تیم‌های هر کشوری، گزارشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی آن کشور ارائه می‌شود. اما نکته قابل تأمل، سانسور و تحریف بسیاری از واقعیت‌های مهم تاریخی درباره این کشورهاست و گویی برنامه «2018» درحال تبلیغ این کشورهاست. به‌طور مثال فردوسی‌پور در معرفی کشورهای انگلیس و فرانسه، هیچ‌ اشاره‌ای به مهم‌ترین بخش‌های تاریخ معاصر این کشورها، یعنی استعمار و برده‌داری و جنایات گسترده آنها در کشورهای تحت سلطه‌شان نکرد. این درحالی است که این برنامه فرصت بسیار مناسبی برای بیان بسیاری از واقعیت‌ها به مخاطب انبوه این برنامه است. همچنین حجم بسیار زیاد دعوت از بینندگان این برنامه برای شرکت در مسابقه و قرعه‌کشی با دادن وعده جوایز چندین میلیونی در این برنامه، برخلاف رسالت صداوسیما در جهت ترویج اقتصاد مقاومتی و دوری از ‌اشرافی‌گری است. طوری که گاهی فضای برنامه به مراسم بلیت بخت‌آزمایی شباهت می‌یابد.

سیاووشی: پلیس گزارشی از بی‌نظمی در آزادی نداشت

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص تماشای خانوادگی بازی ایران-اسپانیا در استادیوم آزادی گفت: با وجود جمعیت ۳۰ هزار نفری در استادیوم آزادی شاهد بی‌حاشیه‌ترین خروج از وزرشگاه بودیم. طیبه سیاوشی ، درباره تماشای خانوادگی بازی ایران-اسپانیا در استادیوم آزادی گفت: قرار بر این بود که خانواده‌ها بتوانند این رویداد فرهنگی و ورزشی را در استادیوم از نزدیک ببینند، البته ک. مشکل کوچکی به وجود آمد که بعدا برطرف شد و این امر تحقق یافت. سیاوشی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جو داخل ورزشگاه چگونه دیدید، گفت: به هیچ عنوان مشکلی به وجود نیامد، نمایندگانی که در استادیوم حضور داشتیم چند دقیقه دیرتر از افراد حاضر محل را ترک کردیم تا شرایط را بررسی کنیم، خوشبختانه تاکنون هم نیروی انتظامی هیچ گزارشی درباره مشکلی نداده است.

برنامه‌ریزی تاج و وزیر روی برد و باخت ایران

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با جلسه امروز با سلطانی‌فر تصریح کرد: جلسه‌ای با وزیر داشتیم و بیشترین بحث ما در مورد برنامه‌ریزی برای بازی سوم بود. روی برد، مساوی و باخت تیم ملی تحلیل و برنامه‌ریزی می‌کنیم و باید در مورد هر سه گزینه تبدیل کنیم. بحث دوم ما هم در مورد جام ملت‌ها بود و اینکه به چه شکلی آماده‌سازی داشته باشیم. در رابطه با کمپ تیم ملی در امارات صحبت کردیم. همچنین کارلوس کی‌روش پیش‌بینی هشت بازی دوستانه را داشته تا بتوانیم با اقتدار وارد این رقابت‌ها شویم.

دستور رئیس‌جمهور منجر به باز شدن درهای آزادی شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که شب گذشته برای تماشای بازی تیم ملی ایران به ورزشگاه آزادی رفته بود، بااشاره به حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه، نوشت: دستور شخص رئیس جمهور منجر به بازگشایی در ورزشگاه آزادی شد. معصومه ابتکار در دو پست در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی ضمن اشاره به دستور رئیس جمهور برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه، نوشت: دستور شخص رییس جمهور منجر به بازگشایی درب ورزشگاه آزادی شد. وی همچنین در صفحه توئیتر خود بر ادامه این روند ابراز امیدواری کرد و افزود: «دیشب خانواده ها، زنان و مردان، کودکان و نوجوانان کنار هم بازی خوب #تیم_ملی کشورمان را در ورزشگاه ازادی دیدند. نشاط و هیجان تماشای بازی در ورزشگاه چیز دیگری است. از تمام کسانی که این امکان را فراهم کردند تشکر می‌کنم. ادامه این روند را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود، انشالله.»

پزشکیان: باید حالت ویژه و جنگی اعلام کنیم

مسعود پزشکیان در حاشیه همایش روایت خدمت در جمع خبرنگاران سمنانی، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم یک‌عده یک شبه هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند و عده‌ای دیگر روزبه روز شرایط اقتصادی و معیشتی بدتری پیدا کنند. وی با اشاره به جو روانی حاکم در بازار و تغییر در قیمت برخی کالاها افزود: تاکنون پاسخ ما در قبال بحران مناسب نبوده و همین به سوءاستفاده برخی سودجویان انجامیده است. وی با بیان این‌که «باید حالت ویژه و جنگی اعلام کنیم» تصریح کرد: البته جنگی که امریکا و دنیای استکبار علیه ملت ایران راه انداخته یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که می‌خواهند از طریق آن ما را به زانو درآورند. نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو با اشاره به نقشه‌های امریکا در جنگ اقتصادی فعلی خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها به دنبال این هستند که با تحت‌فشار قرار دادن صنعت‌کاران و تجار و همچنین فشار بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه، آن‌ها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند.

ما در مقابل غول‌های جهان کم نمی‌آوریم

سید وحید حقانیان با اشاره به بازی فوتبال ایران و اسپانیا در چهارشنبه‌شب با اشاره به این‌که «ازنتیجه مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا که با بازی شجاعانه ایران در مقابل غول پرستاره فوتبال جهان انجام شد دونتیجه به دست می‌آید» نوشت: ۱ -ما باید در همه زمینه ها به خود باوری برسیم ، اگر به خودباوری رسیده بودیم برنده این میدان بودیم . همان‌طور که در نانو ، موشک، هسته‌ای سلول‌های بنیادی به خودباوری رسیدیم و توانستیم.۲- ما در مقابل غول‌های جهان کم نمی‌آوریم و می‌توانیم با اعتماد به سرمایه‌های خودمان و استفاده از تکنولوژی و دانش و تجربه دیگران به پیروزی‌های بزرگ دست یابیم همانگونه که در جنگ تحمیلی و چهل سال انقلاب و مبارزه با امپریالیسم نشان دادیم . هرچه مشکل داریم از داخل خودمان است. تضعیف یکدیگر ،عدم همکاری، عدم هماهنگی بین بخشی و... .

تاکید معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بر پیگیری موضوع «ربایش دختران» در ایرانشهر

حسینعلی امیری در پی درخواست محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر، تاکید کرد که موضوع را از طریق وزیر دادگستری پیگیری می‌کند.امینی فرد هم در این دیدار با اشاره به موضوع ربایش دختران در ایرانشهر و صرف نظر از صحت و سقم اخبار منتشر شده گفت: این موضوع احساسات مردم را جریحه دار کرده است.وی از معاون پارلمانی رئیس جمهور خواست که این موضوع را پیگیری کند.نماینده ایرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهور، با تشریح برخی مشکلات مردم ایرانشهر از جمله مشکل اجتماعی و حاشیه نشینی و ضرورت حل این مشکل توسط مسؤلان، خواستار توجه بیشتر به مناطق محروم و حل مشکلات مردم این مناطق شد.

بادامچیان: "تسلیم‌نامه" اصلاح‌طلبان خودکشی سیاسی بود

اسداللّه بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به نامه برخی از اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج‌نشین برای مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: این نامه رسوایی بزرگی برای امضاکنندگاه آن به همراه دارد زیرا ملت ایران در راهپیمایی باشکوه روز قدس مخالفت‌شان را با دولت آمریکا و رئیس‌جمهور سبک مغزش با صراحت اعلام کردند.وی با بیان اینکه افرادی که نامه خفت‌بار مذاکره با آمریکا را امضا کردند در خط ملت ایران حرکت نمی‌کنند، افزود: موضع‌گیری چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب در روزهای اخیر در قبال این نامه نشان داد، نگارندگان نامه مذکور راهی را رفتند که حتی مورد قبول جریان اصلاح طلبی کشور نیز قرار نمی‌گیرد.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه در شرایطی که بدعهدی و دشمنی آمریکا برای همگان آشکار شده، نگارش چنین نامه‌ای از سوی اصلاح طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج نشین همراهی با سیاست‌های دولت آمریکا است، تاکید کرد: امضاکنندگان این نامه کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند با اقدامات خائنانه خود نظام را دچار مشکل کنند.بادامچیان خاطر نشان کرد: کسانی که با وجود خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، تقاضای مذاکره بی‌قید و شرط با ترامپ را مطرح کردند، در واقع دست به خودکشی سیاسی زدند؛ زیرا سخن از مذاکره بی‌قید و شرط با آمریکا آن‌هم در شرایطی که ریاست جمهوری این کشور برعهده فردی معلوم العال است که به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیست، معنایی جز تسلیم ندارد. 

انحلال شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات صحت دارد؟

عضو شورای مشورتی جبهه اصلاحات گفت که پارلمان اصلاحات جای شورای مشورتی را به عنوان ناظر بر شورای عالی سیاستگذاری گرفت اما این به معنای انحلال شورای مشورتی نیست.چندی پیش خبری از قول یک عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان منتشر شد که «پارلمان اصلاحات با تبدیل شدن به عنوان نهادبالادستی اصلاح‌طلبان، جای شورای مشورتی را می گیرد و شورای مشورتی منحل می شود». این خبر تحلیل های مختلفی را در پی داشت، از جمله آنکه نقش سیدمحمد خاتمی در عرصه تصمیم گیری تشکیلاتی جریان اصلاحات کمرنگ خواهد شد.عبدالله ناصری درباره خبر تغییرات در ساختار اصلی جبهه اصلاحات با انحلال شورای مشورتی و جایگزینی پارلمان اصلاحات به نامه نیوز گفت: این خبر اشتباهی است و صحت ندارد. به گفته آقای موسوی لاری «پارلمان اصلاحات به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاحات عمل می کند» بنابراین جای شورای مشورتی را می گیرد.وی افزود: درباره ادامه یا انحلال شورای مشورتی شخص آقای خاتمی باید تصمیم بگیرد چون کار این شورا برای مشورت‌دهی به رئیس جبهه اصلاحات است و به کار خودش ادامه می دهد مگر آنکه ایشان به جمع بندی برسد که با قرار گرفتن پارلمان اصلاحات به عنوان نهاد بالادستی و ناظر بر شورای عالی سیاستگذاری دیگر نیازی به فعالیت شورای مشورتی نیست اما چنین تصمیمی از طرف آقای خاتمی اتخاذ نشده است./نامه نیوز

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار