نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که تلاطم ارزی پیدا شد مانند دومینو در تمام کشور اثر خود را می‌گذارد گفت: اوضاع امروز کشور نتیجه ناکارآمدی عده‌ای است.
کد خبر: ۶۲۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸ 22 June 2018

محمدمهدی زاهدی امروز عصر در مراسم تجلیل از کسبه و بازاریان کرمات به مناسبت روز اصناف با اشاره به قوانینی که شورای نگهبان با اجرای یک از آنها مخالفت و یکی را دو ماه به تاخیر انداخت اظهارداشت: مقام معظم رهبری روز گذشته و در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مسئله ورود کردند.

وی با بیان اینکه کمتر دیده شده که مقام معظم رهبری در مسئله‌ای به این گونه وارد شوند گفت: آقا دیروز فرمودند که چه نیازی داریم که چنین لایحه‌ها و طرح‌هایی را در مجلس مطرح کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که چنین اتفاقاتی در کشور می‌افتد دشمن سوءاستفاده کرده و می‌گوید ایران حتما دچار یک مشکل اساسی و اقتصادی در کشور است افزود: باید هم دولتمردان و هم نمایندگان مجلس هوشیار و بیدار باشند و نباید اجازه داد چنین اتفاقاتی بیفتد.

وی با بیان اینکه ما سالانه به طور متوسط 45 میلیارد دلار منابع ارزی برای واردات داریم بیان کرد: درست است که منابع ارزی داریم اما نمی‌توانیم تمام آن به صورت نقدی وارد کشور کنیم و باید روش‌های دیگری را جایگزین کرده تا ارز را به صورت نقدی مبادله نکنیم.

زاهدی با بیان اینکه ما می‌توانیم ارز وارد کشور کنیم توان و امکانات آن را هم داریم عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای که با باند بازی و رابطه در بعضی مناسب قرار گرفته‌اند و تجربه لازم را ندارند کشور را به اینجا کشاندند.

وی با بیان اینکه زمانی که تلاطم ارزی پیدا شد مانند دومینو در تمام کشور اثر خود را می‌گذارد افزود: این اثر در بعضی حوزه‌ها به سرعت و در حوزه‌های دیگر به مرور زمان تاثیر خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید به بازاریان، تولیدکنندگان، صنعتگران و خردورزان و همه کسانی که توان آوردن ارز به داخل کشور را دارد تکیه کند گفت: بعضی سیاست‌های غلط از جمله تک نرخی باید کنار رود.

وی با بیان اینکه ما تاکنون آنچه دیدم از ناکارآمدی بوده افزود: ما افراد لایق و توانمند در کشور کم نداریم که می‌توانند در این حوزه کمک کنند.

زاهدی با اشاره به اینکه اتاق اصناف ایران انتخابات برگزار کرده اما اجازه نمی‌دهند که هیئت رئیسه انتخاب شود و می‌خواهند اتاق اصناف دولتی باشد گفت: این کجا با نهاد مردمی هماهنگ است و باید اتاق اصناف مستقل باشد.

وی با بیان اینکه باید اجازه داد بازاری و اصناف مستقل از دولت باشند افزود: باید به رای و خرد جمعی آنها احترام گذاشت و من از این مسئله حمایت می‌کنم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف در شوری سیاست‌گذاری اصناف حضور دارند و در آنجا نظر دلتمردان را می‌شنوند بیان کرد: ما یقین داریم که اصناف و بازاریان هیچ زمانی کاری نمی‌کنند که به ضرر مصالح کشور باشد و اینکه اصناف مانند یک ابزار در اختیار دولت باشد به سلاح کشور نیست.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار