مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبرداد:
شماره ثبت درختان کهنسال استان قزوین در فهرست میراث طبیعی ملی کشور از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استاندار قزوین ابلاغ شد.
کد خبر: ۶۲۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 23 June 2018

اعلام شماره ثبت درختان کهنسال قزوین در فهرست میراث ملی طبیعی کشور

به گزارش تابناک قزوین،محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در این باره اظهار کرد: در جلسه کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی که با حضور اعضای شورا در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، پرونده ثبت درختان کهنسال استان قزوین شامل درختان گردوی کهنسال روستای یارود و چنار کهنسال قسطین رود واقع در الموت غربی مورد بررسی و تائید نهایی قرار گرفت و شماره ثبت این آثار طی نامه‌ای از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در اردیبهشت ماه سال جاری به استاندار قزوین ابلاغ شد.

حضرتی با اعلام شماره ثبت درختان کهنسال ثبت شده  در فهرست میراث طبیعی ملی کشور افزود: ۷ درخت کهنسال گردوی یارود واقع در الموت غربی به ترتیب با شماره های ۴۳۳-۴۳۲-۴۳۱-۴۳۰-۴۲۹-۴۲۸-۴۲۷ و چنار کهنسال قسطین رود واقع در منطقه الموت غربی نیز با شماره ۴۲۶ در فهرست میراث ملی طبیعی  کشور به ثبت رسیدند.

وی بیان کرد: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم آثار بر عهده این سازمان خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پایان یادآور شد: روستائیان عزیز می‌توانند در صورت شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نسبت به معرفی آنها اقدام کرده تا در صورت واجد شرایط بودن آثار، مراحل مستند نگاری و آماده سازی برای ثبت آنها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار