کد خبر: ۶۲۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 28 June 2018

تابناک / معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با اشاره به وجود ۶۸ شناگاه در نوار ساحلی گیلان، گقت: ۳۵ طرح سالم سازی دریا آماده خدمات رسانی به مسافران و شهروندان در این استان است.

علی اصغر جمشید نژاد صبح پنجشنبه در دومین همایش ملی پیشگیری از غرق شدگی که در سالن همایش دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: ۳۵ طرح سالم سازی در سواحل استان گیلان اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر ۳۵ طرح سالم سازی موجود، سه طرح سالم سازی دریا نیز در دست اجرا است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه تغییرات نرخ ارز موجبات کاهش مسافرت های خارجی و روی آوردن مردم به استان های ساحلی را فراهم آورده است، گفت: گیلان از جمله استان هایی است که مسافران ورودی به آن افزایش یافته و باید براساس نیاز مسافران طرح های سالم سازی دریا ایجاد و امکانات رفاهی و خدماتی لازم را به ویژه با مشارکت بخش خصوصی فراهم کنیم.

جمشید نژاد با تاکید براینکه گیلان استعداد زیادی برای جذب گردشگر دارد، تصریح کرد: می توان با در اختیار گذاشتن زمین ارزان قیمت به سرمایه گذاران، شرایط ایجاد امکانات و خدمات مورد نیاز گردشگران را فراهم کرد.

به گفته این مسئول باید برای جذب و ترغیب مسافران و گردشگران در راستای استفاده طرح های سالم سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی مناسب برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان جاده، خودرو و انسان را سه عامل مهم در تصادفات جاده ای دانست و عنوان کرد: کارهای زیرساختی زیادی در حوزه راه سازی گیلان در دست اقدام است و با تکمیل آزادراه قزوین - رشت و همچنین بهره برداری از راه آهن قزوین- رشت می توان شاهد کاهش تلفات جاده ای و استفاده هرچه بهتر گردشگران از مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری گیلان بود.

جمشید نژاد تاکید کرد: عامل انسانی در وقوع تصادفات تنها عاملی است که با فرهنگ سازی در بین مردم می توان موجبات کاهش تصادفات جاده ای را فراهم کرد. اگر مردم در نوع رانندگی خود تجدید نظر کرده و با سرعت مطمئن حرکت کنند، سلامت به مقصد خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار