معاون اقتصادی استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با هماهنگی های به عمل آمده، 50 درصد مطالبات گندم کاران قزوینی بابت خرید تضمینی محصول آنان تا قبل از پایان تیرماه جاری پرداخت می شود.
کد خبر: ۶۲۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 02 July 2018

50 درصد مطالبات گندم کاران قزوینی قبل از پایان تیرماه جاری پرداخت می شودبه گزارش تابناک قزوین، منوچهر حبیبی در بازدید از سه مرکز خرید تضمینی گندم، جو و کلزا در استان قزوین افزود: سایر مطالبات گندم کاران نیز طی 2 تا 3 ماه آینده به حساب آنان واریز می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: کمیته هماهنگی خرید محصولات تضمینی در استان از حدود 2 ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی یادآور شد: هم اکنون 25 خرید مرکز محصولات تضمینی با پراکنش خوب در نقاط مختلف استان به فعالیت می پردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال 205 تا 210 هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود، یادآور شد: بر اساس آخرین آمار تاکنون حدود 60 هزار تن گندم،6 هزار تن کلزا و 5 هزار تن جو به شکل تضمینی از کشاورزان قزوینی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد تاکنون افزایش خرید تضمینی از کشاورزان استان داشته ایم،افزود: با اقدامات خوب جهاد کشاورزی در حوزه مبارزه با آفات امسال نگرانی خاصی از سن زدگی گندم نداریم.

حبیبی خاطرنشان کرد: گندم تولیدی در استان امسال نسبت به سال های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است و براساس آزمایش های انجام شده میزان سن زدگی در گندم های خریداری شده زیر نیم درصد است.

وی با بیان اینکه مشکلی در خصوص نگهداری محصولات خریداری شده در استان وجود ندارد،اظهار داشت: سیلوهای استان ظرفیت ذخیره سازی 360 هزار تن غلات را دارا هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه قبل از آغاز خرید محصول تضمینی، نمایندگان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد از سیلوهای استان بازدید به عمل آوردند،افزود: همه سیلوهای قزوین از شرایط لازم برای نگهداری محصولات خریداری شده تضمینی برخوردار هستند.

امسال 45 هزار و 628 هکتار از مزارع استان قزوین به شکل آبی و 91 هزار و 900 هکتار نیز به شکل دیم به زیر کشت گندم رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار