رئیس جمهوری آمریکا بعد از انتشار گزارش‎هایی مبنی بر تمایل وی برای خروج از سازمان تجارت جهانی، به طور علنی این سازمان را تهدید کرد.
کد خبر: ۶۲۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 03 July 2018

ترامپ سازمان تجارت جهانی را تهدید کرد

به گزارش تابناک قزوین به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سازمان تجارت جهانی هشدار داد چنانچه ازاین‌پس با ایالات متحده منصفانه برخورد نشود، واشنگتن بیکار نمانده و کاری انجام خواهد داد!

گفتنی است اظهارات ترامپ حین میزبانی از «مارک روت» نخست‌وزیر هلند در حالی ایراد شد که وبسایت خبری «آکسیوس» چندی پیش از تمایل وی برای خروج از سازمان تجارت جهانی خبر داده بود.

به گفته آکسیوس، ترامپ پیش‌نویس لایحه‌ای را با عنوان «قانون تعرفه عادلانه و متقابل ایالات‌متحده» آماده می‌کند که به کاخ سفید اجازه می‌دهد بدون موافقت کنگره به صورت یکجانبه تعرفه‌های خود را افزایش دهد. اگر این قانون به تصویب برسد، به معنای آن است که بزرگترین اقتصاد دنیا التزام به قوانین سازمان تجارت جهانی را ترک خواهد کرد.

در همین راستا، ترامپ گفت: آمریکا ازناحیه سازمان تجارت جهانی ضرر بزرگی عایدش می‌شود. فعلاً هیچ برنامه‌ای نداریم اما اگر آنها با ما درست برخورد نکنند، ما هم کاری انجام خواهیم داد.

این درحالی است که بعد از ایراد این اظهارت از سوی ترامپ، کاخ سفید از تمرکز وی بر رفع مشکلات تجاری در سطح جهان و نه لزوماً خروج از سازمان تجارت جهانی که یکی از نهادهای به‌وجود آمده بعد از جنگ جهانی دوم است، خبر داد.

به گفته سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، ترامپ نگرانی‌هایی دارد و فکر می‌کند برخی از جوانب امر عادلانه نیستند. چین و دیگر کشورها از سازمان تجارت جهانی در راستای برآورده کردن منافعشان استفاده می‌کنند. ما بر رفع مشکلات سیستم متمرکز هستیم.

گفتنی است اظهارات اخیر دولت واشنگتن درحالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا ساعتی پیش‌تر هشدار داده بود تعرفه‌های ترامپ بر خودروهای وارداتی، به ضرر صنعت خودروسازی خود آمریکا تمام شده و به اقدام متقابل منجر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار