در گفتگو با "تابناک قزوین" مطرح شد؛
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر قزوین پس از هفت سال تعطیلی امسال دوباره احیا می شود.
کد خبر: ۶۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 07 July 2018

پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر قزوین احیا می شودمحمد علی حضرتی ها روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار تابناک قزوین با بیان اینکه مجوزهای لازم برای احیا و راه اندازی دوباره این پایگاه دریافت شده است،افزود: این پایگاه به مرکزی برای انجام مطالعات و تحقیقات باستان شناسی،معماری و شهرسازی تبدیل می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به غنای شهر قزوین به لحاظ برخورداری از آثار متنوع تاریخی می کوشیم تا این پایگاه را به یک مرکز جهانی تبدیل کنیم.

به گفته حضرتی،تلاش داریم تا مقر این پایگاه در دولتخانه صفوی در بخشی که دبیرستان پاسداران فعلی قرار دارد باشد که البته تحقق این مهم نیازمند همکاری اداره کل آموزش و پرورش قزوین است. 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: در حال حاضر 2 پایگاه ملی میراث فرهنگی در استان در الموت و طارم سفلی به فعالیت می پردازند.

استان قزوین دارای یک هزار و 346 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی است که بخش قابل توجهی از آنها در شهر قزوین قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار