مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان قزوین:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان قزوین گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی  در ترویج سیره و رفتار امام رضا (ع)  رضوی موثر است.
کد خبر: ۶۲۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 10 July 2018

جشنواره کتابخوانی رضوی  در ترویج سیره امام رضا (ع) موثر است

به گزارش تابناک قزوین، مژده اروجی با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: ترویج سیره رضوی و معرفت شناسی نیاز امروز جامعه است،لذا برگزاری جشنواره هایی با محتوای دینی و آیینی با رویکردهای متفاوت فرهنگی و هنری نقش بسزایی در گسترش فرهنگ رضوی و افزایش سطح دانش معنوی عموم مردم دارد.

وی اظهار کرد: اما باید توجه داشت تحقق اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی نیازمند این است که کارشناسی و مطالعه درست در هر بخش های مختلف جشنواره اتفاق بیفتند به طور مثال معرفی منابع جدید و در دسترس بودن این منابع و توان خانواده ها برای تهیه آنها از نکاتی است که باید در برگزاری جشنواره رضوی لحاظ گردد.

به گفته وی، برگزاری این قبیل جشنواره ها می تواند نقش پررنگی در رونق سیره رضوی در جامعه داشته باشد به شرطی که خروجی این جشنواره محدود به دبیرخانه آن نگردد و در سطح جامعه شرح و بسط پیدا کند.

اروجی اضافه کرد: بدیهی ست که تمامی افراد جامعه از یک سطح دانش در حوزه مباحث معرفتی برخوردار نیستند و اقشار فرهنگیو فرهیخته جامعه حضور بیشتری در بخش های مختلف جشنواره خواهند داشت لذا دبیرخانه باید توجه داشته باشد که ماحصل کار جشنواره موقعی به هدف خود نزدیک می گردد که با طراحی برنامه های فرهنگی و هنری ، زمینه مشارکت مردم را در این جشنواره افزایش دهیم.

اروجی افزود: بهره گیری از پتاسیل رسانه های مکتوب و مجازی، فضاهای مجازی، استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران و فرهیختگان فرهنگی و هنری در خصوص تولید محصولات فرهنگی،سمعی بصری و کتاب، برای گروه های سنی مختلف می تواند در بستر سازی مناسب فرهنگی جهت توسعه سیره رضوی موثر باشد.

 وی تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب مطالعه غیر درسی در مدارس ،ترویج فرهنگ مطالعه بین والدین جهت الگوی سازی رفتاری برای کودکان و نوجوانان،معرفی کتاب های مناسب در قالب های جذاب سمعی و بصری و به خدمت گرفتن رسانه ها برای اطلاع رسانی ،گسترش کتابخانه ها در سطوح مختلف برای بزرگسالان و کودکان،حمایت از نویسندگان،مترجمان و هنرمندان حوزه تالیف و نشر در راستای تولید کتاب هایی با کیفیت بهتر و نظارت بیشتر در تولید کتاب های با کیفیت خوب متنی موضوعی و ظاهری می تواند در ارتقای سرانه مطالعه مفید باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار