در گفتگو با"تابناک قزوین" مطرح شد؛
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با نظارت و کنترل مستمر و ارتقاء سطح بهداشت دامداریهای روستایی زمینه کاهش بیماریهای دامی در استان فراهم می شود.
کد خبر: ۶۲۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 11 July 2018

بهداشت دامداری های روستایی قزوین ارتقاء می یابد

عیسی غیاث یزدی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: با توجه به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در ساختار دامداریها و جلوگیری از گسترش بیماریهای عفونی دام و نقش آن در بهبود تولیدات دامی در روستاها، از سوی دامپزشکی استان بازدید از دامداری ها با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: از سوی واحد صدور پروانه شهرستان قزوین در تیرماه امسال از ۲۰ واحد دامداری روستایی شامل ۳ واحد گاوداری شیری و ۱۷ واحد پرورش گوسفند  بازدید شد و موارد بهداشتی آن مورد توجه قرار گرفت.

غیاث یزدی یادآورشد: از ۲۰ واحد بازدید شده ۴ واحد درخواست صدور پروانه بهسازی و نوسازی داشتند و ۱۷ واحد نیز درخواست صدور پروانه بهره برداری کرده اند که در این مدت از یک واحد پرواربندی گوساله صنعتی نیز برای صدور پروانه بازدید ممیزی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها با اعلام نواقص ساختاری واحدها به دامداران تلاش می شود این واحدها به استانداردهای بیوسکیوریتی دست یابند تا ضمن به حداقل رساندن نواقص بهداشتی، شاهد بهبود تولیدات دامی و همچنین ارتقاء شاخصهای بهداشتی در جمعیت دامی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار