معاون اقتصادى استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: طرح های ملی در دست اجرای استان باید تا هفته آینده تعیین و تکلیف شوند.
کد خبر: ۶۲۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 12 July 2018

طرح های ملی در قزوین تعیین تکلیف شوند

به گزارش تابناک قزوین،"منوچهر حبیبی" روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین، اظهار داشت: اگرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب در روند پرداخت تسهیلات فاصله وجود دارد اما نسبت به گذشته تاحدودی عملکرد قابل قبولی صورت گرفته است .

وی، فصل مشترک همه ارکان نظام جمهوری اسلامی را ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید دانست و یادآور شد: امیدواریم همه مسئولان بیش از پیش در این جهت قدم های محسوسی بردارند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، هیچ شخص و نهادی حق ایجاد مانع برای اشتغال را نداشته و وظیفه همه مسئولان اجرایی نیز تسهیل و روان کردن ایجاد اشتغال پایدار است.

حبیبی اظهار کرد: با توجه به شرایط آسان پرداخت ها در ستاد تسهیل و ارائه تسهیلات با کارمزد پایین از سوی دولت، همه دستگاه های ذیربط باید از مزایای در نظر گرفته شده جهت تولید و اشتغال بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال روستایی تا امروز 500 میلیارد ریال پرونده در بانک ها منجر به عقد قرارداد شده که 250 میلیارد ریال آن نیز پرداخت شده است.

این مسئول بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را مربوط به جهاد کشاورزی با 100 میلیارد ریال دانست و گفت: مدیران بانک های عامل باید مشکلات عدم تخصیص برخی پرونده های خود را بلافاصله به دبیرخانه این ستاد اعلام کرده تا با رفع موانع، روند پرداخت ها سرعت بگیرد.

حبیبی با اشاره به یک هزار و 880 میلیارد ریال سهم استان از محل تسهیلات فراگیر، افزود: شرکت شهرک های صنعتی در این زمینه باید هر چه سریع تر اسامی متقاضیان تسهیلات را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: واحدهایی که در رسته شهرک های صنعتی بابت دریافت تسهیلات قرار نگرفته و در روستاها یا اطراف آن قرار دارند نیز می توانند از این وام ها بهره مند شوند.

به گفته وی، تمامی تسهیلات اختصاص یافته در بخش فراگیر و روستایی 2 تا 6 درصد امکان کاهش سود را دارند.

حبیبی یادآور شد: متاسفانه از 2 هزار و 690 میلیارد ریال سهم استان از یارانه فراگیر تا امروز از آن هیچ استفاده ای نشده است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات دریافتی از سوی واحدهای تولیدی، گفت: شهرستان بوئین زهرا با 80 میلیارد ریال بالاترین رتبه و شهرستان البرز نیز دارای کمترین میزان دریافتی ها را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

این مسئول با اشاره به میزان اشتغال 75 درصدی در حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی استان، افزود: باید دستگاه های ذیربط میزان ظرفیت یاد شده را هر چه بیشتر افزایش دهند.

حبیبی در پایان با اشاره به بازگشت سرمایه در بخش نیروگاه های خورشیدی خانگی، اظهار داشت: کمیته امداد برای معرفی واجدان شرایط دریافت تسهیلات در قالب تبصره 16 تلاش مضاعفی داشته باشد تا بتوانیم در این زمینه نیز شاهد اشتغالزایی مناسبی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار