همایش بزرگ دوچرخه سواری با شعار «نه به کیسه های پلاستیکی» در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 14 July 2018

همایش بزرگ دوچرخه سواری در قزوین برگزار شد

 اصغر طارمی سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: این همایش بزرگ، یک روز پس از روز «بدون نایلکس» و با شعار «نه به کیسه های پلاستیکی» برگزار شد و دوچرخه سواران مسیر میدان میر عماد به سمت پارک ملت را با گذر از کمربندی شمال شهر قزوین و طی کردن مسیرهای تعیین شده رکاب زدند.

سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین هدف از برگزاری این همایش را تشویق و ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه در شهر به عنوان وسیله مناسب برای حمل و نقل پاک و ایجاد انگیزه برای شهروندان جهت استفاده مداوم از دوچرخه به جای خودورهای شخصی برای بهبود سطح سلامتی و وضعیت محیط زیستی عنوان کرد.

به گفته وی، دوچرخه سواران با در دست داشتن پاکت های کاغذی که روی آنها شعارهایی چون «نه به کیسه های پلاستیکی» و «کیسه پلاستیکی نمی خواهیم» درج شده بود، حمایت خود را از جایگزینی پاکت های کاغذی، کیسه-های پارچه ای و کیسه های زیست تجزیه پذیر به جای کیسه های پلاستیکی اعلام کردند.

وی افزود: این همایش با مشارکت دستگاه هایی چون شورای اسلامی شهر، شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل حفاظت محیط زیست، فرماندهی نیروی انتظامی، فرماندهی پلیس راهور و هیئت دوچرخه سواری همگانی کل کشور انجام گرفت.

آلن پطروسیان، مسئول کمیته دوچرخه سواری همگانی کشور در فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این مراسم حضور یافته و در اختتامیه این همایش از برنامه راهبردی شهرهای داوطلب برای معرفی بعنوان پایلوت دوچرخه سواری همگانی در کشور رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار