رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای ۱۵۷ برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری با عنوان جشنواره تابستانه شهر سبز در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 15 July 2018

اجرای ۱۵۷ برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری در قزوین/اجرای ۶۶ برنامه تابستانه ورزشی در مناطق مختلف شهر قزوین

محمد درافشانی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: «تحقق نشاط اجتماعی و ارتقاء فرهنگ شهروندی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر و آموزش»، «افزایش سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان با اجرای برنامه های متنوع در بخشهای ورزش همگانی»، «تحقق اهداف حمایتی، مشارکتی و توانمند سازی شهروندان با تکیه بر رویکردهای مهم دانایی، توانایی و پویایی» را از جمله اهداف برگزاری جشنواره تابستانه شهر سبز برشمرد.

وی افزود:کاهش آسیب های اجتماعی و مهمتر از آن تلاش در حوزه پیشگیری از بروز انواع آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان و توجه به نواحی منفصل شهری، مناطق کم برخوردار برخوردار در اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی و هنری برای مردم ساکن در این نواحی از دیگر اهداف مدیریت شهری قزوین برای برگزاری جشنواره تابستانه شهر سبز است.

درافشانی خاطرنشان کرد: ۱۵۷ عنوان برنامه تابستانه متنوع در بخش های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، سلامت و گردشگری و مراکز آموزشی و محلات از ابتدای تیرماه سالجاری با هدف نشاط، شادابی و تندرستی شهروندان در تمامی نقاط و محلات شهر به ویژه نواحی منفصل در حال برگزاری است.

اجرای ۶۶ برنامه تابستانه ورزشی در مناطق مختلف شهر قزوین

درافشانی با اشاره به اجرای ۶۶ برنامه تابستانه ورزشی در مناطق مختلف شهر قزوین، گفت: این برنامه ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان به ویژه بانوان در حال برگزاری است.

وی برگزاری «همایش ورزشی مادران و دختران»، «برنامه های مفرح ورزشی در نواحی منفصل شهری»، «همایش ورزش صبحگاهی» در بوستان های شهر، «همایش ورزش پهلوانی و زورخانه ای» و ... را از جمله عناوین برنامه های تابستانه ورزشی ذکر کرد که در مناطق مختلف شهر قزوین از تیرماه سالجاری در حال برگزاری است.

اجرای ۵۴ برنامه تابستانه فرهنگی، هنری، سلامت و گردشگری

درافشانی از اجرای ۵۴ برنامه تابستانه فرهنگی، هنری، سلامت و گردشگری در مناطق مختلف شهر قزوین خبر داد و گفت: جشنواره بزرگ «همسایه مهربان من» از جمله این برنامه ها می باشد که با بیش از ۱۵ برنامه متنوع با هدف ارتقای سطح مهارت های زندگی، فرهنگ شهروندی، شهرنشینی و آپارتمان نشینی در محله های آپارتمان نشین نظیر محله مینودر در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: برنامه «سینما سلام» از دیگر برنامه های تابستانه فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که با هدف آشتی بیشتر مردم با سینما در مناطق مختلف شهر قزوین به ویژه بوستانها و در راستای نشاط اجتماعی در حال برگزاری است.

درافشانی برپایی اقامه نماز جماعت مغرب در ۷ بوستان شهر قزوین، برگزاری مسابقه احکام و احادیث، جشنواره طنز فارسی، شبی با شهیدان زیر آسمان شهر، مسابقه آوای شهر، بزرگ هنرمندان شهر کوچک من و ... عناوین دیگر برنامه های تابستان فرهنگی ذکر کرد.

اجرای ۳۷ برنامه تابستانه در سطح محلات و مراکز آموزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری

این مسئول افزود: همچنین ۳۷ برنامه تابستانه در سطح محلات و مراکز آموزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در حال برگزاری است از آن جمله می توان به برگزاری "کاروان شهر شاداب" با هدف آموزش و ایجاد نشاط و با رویکرد مباحث شهروندی درقالب برپایی غرفه و جنگ عصرگاهی در نواحی منفصل شهری در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: همچنین مسابقه بازیهای فکری با هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه و تقویت روابط والدین با فرزندان در بوستانها و نواحی منفصل شهری، برپایی کارگاههای آموزشی در خانه های فرهنگ و فرهنگسراهای سطح شهر با رویکرد آموزشهای شهروندی، مهارتهای زندگی، تربیت فرزندان، سلامت و بهداشت روان از دیگر برنامه های مراکز آموزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است.

درافشانی در پایان بیان کرد: افزایش هویت اجتماعی و محلی، انسجام‌ بخشی، پر کردن اوقات فراغت، افزایش نشاط اجتماعی و شناخت ظرفیت‌های فرهنگی و هنری از جمله اهداف مدیریت شهری قزوین در اجرای این برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار