مدیر کل محیط زیست استان قزوین:
مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به پتانسیل و فرصتی که در استان وجود دارد، ضرورت راه اندازی کارگروه محیط زیست در خانه نخبگان مهم به نظر می رسد.
کد خبر: ۶۳۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 15 July 2018

ضرورت راه اندازی کارگروه محیط زیست در خانه نخبگان قزوین

به گزارش تابناک قزوین، جمعی از مسئولان سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان با مدیرکل محیط زیست استان دیدار و در رابطه با مسائل و موضوعات زیست محیطی استان گفتگو کردند.

حسن پسندیده مدیرکل محیط زیست استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: بسیج و روحیه بسیجی همواره در خدمت پیشرفت و تعالی کشور بوده است و این نهاد ظرفیت خیلی خوبی دارد تا بتوان در موضوعات مختلف با آن همکاری کرد.

وی بیان کرد: با بررسی مختصری که از مناطق مختلف و عرصه های آن صورت گرفته، متوجه می شود که استان قزوین ظرفیت و پتانسل خوبی در حوزه زیست محیطی دارد و اگر مورد توجه قرار گیرد موجبات رشد و پیشرفت استان را موجب خواهد شد.

پسندیده افزود: مسائل و موضوعات مختلفی با این اداره مرتبط است از آلودگی هوا گرفته تا کشتار غیر قانونی حیوانات و پرندگان، حفاظت از اکوسیستم منطقه تا بررسی مسائل و پسماندهای صنعتی و شهری با این اداره ارتباط دارد.

به گفته وی، برنامه های و اقدامات خوبی در سازمان بسیج علمی انجام گرفته و می گیرد. هم حمایت از طرح ها و پروژه های تحقیقاتی مناسب است و هم انجام طرح های مطالعاتی توسط پژوهشگران در خانه نخبگان مورد تقدیر است.

ابراهیم حق وردیلو مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان قزوین گفت: بسیج به یک واحد اجتماعی، متشکل از مردم و متکی برمنابع مردمی اطلاق می شود که برای دستیابی به اهداف مشترک تلاش می کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی استان قزوین تصریح کرد: اگر بر کشوری، سازمانی و نهادی و حتی گروهی نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد حرکتهای موثر و مهمی تحقق خواهد یافت.

حق وردیلو به ویژگی های بسیج اشاره کرد و افزود: حضور موثر در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب و کشور، انجام کارها به طور داوطبانه و خالصانه، رسیدن به اهداف و برنامه ها با تلاشی جهادی، مجهز به سلاح ایمان و عمل و صالح و گوش به فرمان بودن نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب از جمله ویژگی های بسیج و بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج علمی استان قزوین بیان کرد: تقویت بنیه علمی و پژوهشی و توانمندسازی علمی مهارتی بسیجیان، تعامل موثر با کلیه مراکز علمی، پژوهشی، صنعتی و سایر دستگاه های کشور و استان، کمک به ترویج ارزشهای دینی، انقلابی و فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه علم و فناوری از جمله وظایف این سازمان است.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج علمی در راستای رفع نیازهای علمی و دفاعی و همچنین خودکفایی کشور عزیزمان ایران، برنامه حمایت از طرحهای نیمه حرفه ای و حرفه ای را توسعه داد و امروزه با ارائه تسهیلات بانکی به دنبال تجاری سازی این محصولات و تولیدات است.

این مسئول عنوان کرد: تا کنون چندین طرح و اختراع در خصوص مسائل زیست محیطی در این سازمان مورد حمایت قرار گرفته است. یکی از مواردی که می توان از ظرفیت و پتانسیل اداره محیط زیست استفاده کرد، همکاری در خصوص ارائه مشاوره و داوری و بررسی طرح ها و پروژه هایی است که در خصوص مسائل زیست محیطی استان مطرح می شود.

همکاری فرهیختگان علمی گامی کوتاه و موثر در جهت پیشرفت و توسعه استان

در ادامه علیرضا اکبری فرد مسئول خانه نخبگان به وظایف و ماموریتهای خانه نخبگان اشاره و بیان کرد: یکی از ماموریتها و وظایف خانه نخبگان استان قزوین، آشنا کردن نخبگان و فرهیختگان استان با مسائل و موضوعات توسعه استان است تا بتوانیم در گام بعدی نقش خود را به عنوان نخبه برای حرکت در مسیر توسعه استان مشخص کنند.

وی افزود: نخبگان و فرهیختگان افرادی هستند که نگاهی کارشناسی و دقیق به موضوعات، مسائل و معضلات استان دارند و در قالب کارگروه های تخصصی، ضمن بررسی کارشناسی و متقن این موضوعات به صورت طرح های مطالعاتی و پژوهشی پیشنهادات خود را به مسئولان نهادها و سازمانها ارائه می نمایند.

به گفته وی،در استان مسائل مختلفی وجود دارد که با این اداره مرتبط است. مسئله پسماند صنعتی و فاضلاب شهرک های صنعتی، آلودگی زیست محیطی شرکتها و واحدهای تولیدی، کشتار غیر قانونی حیوانات و پرندگان، از بین رفتن باغات سنتی و پوشش های گیاهی و... از جمله ای موارد است.

مسئول خانه نخبگان بیان کرد: سازمان بسیج علمی آمادگی دارد تا با مشارکت نهادها و سازمانها و همکاری فرهیختگان علمی گامی هر چد کوتاه، ولی موثر در جهت پیشرفت و توسعه استان بردارد و از همه آحاد مردم در تحقق این موضوع دست یاری طلب دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار