کارشناس مسئول دفتر اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: مصرف کنندگان مواد مخدر که دارای مشکلات مالی بوده برای ترک اعتیاد از طریق مراکز مجاز این سازمان یارانه دریافت کردند.
کد خبر: ۶۳۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 23 July 2018

به گزارش تایناک ایلام ؛ محمد رسوله وندی اظهار داشت : اکنون 15 مرکز اقامتی میان مدت غیر دولتی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی در شهرستان های مختلف این استان دایر است که به صورت غیر دارویی برای بهبود افراد مصرف کننده مواد مخدر فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تمامی این مراکز غیر دولتی هستند، گفت: هزینه درمان ترک اعتیاد برای 45 تا 60 روز اقامت در این مراکز بیش از چهار میلیون ریال است که بهزیستی به مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند که مددجوی بهزیستی یا کمیته امداد باشند بین یک میلیون و 500 هزار ریال تا دو میلیون ریال در قالب یارانه درمان، پرداخت می کند.

رسوله وندی اضافه کرد: در طول سال گذشته از مجموع دو هزار و 670 مصرف کننده موا مخدر که به این مراکز برای ترک مراجعه کردنده اند به 480 نفر یارانه پرداخت شده است.

وی به دیگر برنامه های این سازمان برای پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع 142هزار نفر در این زمینه آموزشهای لازم را کسب کرده اند.

کارشناس، مسئول دفتر اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام اشتغال بهبود یافتگان را از برنامه های بهزیستی برای جلوگیری از بازگشت دوباره آنها به دامن اعتیاد اعلام کرد و گفت: در طول سال گذشته به 185 نفر از بهبود یافتگان علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال، آموزش های آماده سازی شغلی نیز ارایه شده است.

وی همچنین از اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در 56 محله آسیب زا و آسیب خیز شهری و روستایی این استان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: اجرای طرح مصون سازی مهدهای کودک ، برنامه خانه و مدرسه و ارایه آموزش های پیشگیری از اعتیاد در 21 محیط نظامی از دیگر برنامه های این دفتر بوده است.

به گفته رسوله وندی، با این اقدام های انجام گرفته استان ایلام موفق به کسب رتبه عالی و عنوان چهارم کشور در زمینه پیشگیری از اعتیاد در بین ادارات بهزیستی سراسر کشور شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار