مدیرکل بنیاد شهید قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: نقش سرلشگر خلبان، شهید عباس بابایی در نیروی هوایی، به‌ویژه دفاع مقدس، بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۶۳۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 25 July 2018

نقش شهید بابایی در دفاع مقدس بی‌نظیر بود/خانه شهید بابایی پایگاه فرهنگی سیره پاک این شهید استبه گزارش تابناک قزوین، جلسه هماهنگی سی‌ویکمین سالروز شهادت سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و نمایندگان ایثارگران در دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

در این جلسه حقایق‌پور با اشاره به اینکه ۱۵ مردادماه سالروز شهادت شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی است، ادامه داد: هرساله به این مناسبت یادواره‌ای با هدف گرامیداشت یاد و خاطرهٔ این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه نقش شهید بابایی در دفاع مقدس بی‌نظیر بود، افزود: ایشان نقش بسزایی در نیروی هوایی داشتند و با حضور خود در عملیات مختلف زمینهٔ شکست دشمنان را فراهم می‌کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های شهید بابایی تشریح کرد: این شهید بزرگوار باوجوداینکه اولین سرتیپ نظام دفاع مقدس بوده ولی همواره خود را به‌عنوان بسیجی قلمداد می‌کرد.

این مسئول بابیان اینکه شهید بابایی حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارد، گفت: این شهید بزرگوار در طول زندگی خود در خدمت‌رسانی به دیگران نقش بسزایی داشته است.

وی گفت: شهدای شهر قزوین در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس برجسته و اثرگذار بوده که ازجمله آن‌ها شهید بابایی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابراز کرد: آوازهٔ شهید بابایی علاوه بر داخل کشور در خارج هم است به همین دلیل بایستی سیرهٔ این شهید بزرگوار به همگان معرفی شود.

حقایق‌پور با اشاره به سریال شوق پرواز عنوان کرد: تولید این فیلم تأثیر بسزایی در معرفی شهید بابایی داشت به همین دلیل تهیهٔ چنین فیلم‌هایی باید همیشه در دستور کار باشد.

وی با اشاره به تملک خانه شهید بابایی خاطرنشان کرد: این خانه به‌عنوان پایگاه فرهنگی مطرح است که باید برنامه‌های ترویجی و فرهنگی مؤثری در معرفی سیرهٔ این شهید بزرگوار اجرا کرد.

این مسئول با اشاره به کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین گفت: با برگزاری این کنگره آثار مختلفی از شهیدان جمع‌آوری‌شده که می‌توان از آن‌ها برای تهیه و تولید برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مهم‌ترین هدف برگزاری برنامه‌های فرهنگی را ترویج ایثار، شهادت، مقاومت، جهاد و گذشت برشمرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا بتوانند خدشه‌ای به انقلاب وارد کنند، عنوان کرد: ما با اتحاد و وحدت و معرفی سیرهٔ عملی شهدا می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

حقایق‌پور افزود: اگر امروز فرهنگ ایثار و شهادت به نحو مطلوبی به آحاد جامعه معرفی شود بسیاری از معضلات اجتماعی موجود برطرف خواهد شد که این مهم بیانگر اهمیت کار در ترویج فرهنگ فوق است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تشریح کرد: باید دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم برنامه بزرگداشت شهید بابایی را به نحو مطلوبی درشان این شهید بزرگوار برگزار کنیم.

وی از همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان قزوین در برگزاری مراسم بزرگداشت شهید بابایی قدردانی کرد.

در ادامه جلسه هر یک از نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ضمن اعلام آمادگی در برگزاری سالروز شهادت شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی، برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت اجرای باشکوه‌تر این مراسم ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار