مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تمام صنایع باید به سمت خودکفایی در تولید برق بروند و تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 30 July 2018

احمدرضا لاهیجان‌زاده در نخستین همایش تجلیل از صنایع سبز، چهره‌های ماندگار و تلاشگران حوزه محیط زیست استان خوزستان که امروز (دوشنبه، 8 مردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دیگر زمان اینکه سازمان آب و برق بتواند مجوز برداشت آب بدهد، تقریبا تمام شده است و همه باید به سمت چرخه‌های تبدیل مصرف به سیکل بسته برویم.

وی افزود: در تصفیه‌خانه شرق اهواز تا یکی دو ماه آینده سیستمی به بهره‌برداری می‌رسد که روزانه بیش از 200 هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه‌شده دارد و قرار است با یک خط لوله 10 کیلومتری این آب به کانون‌های ریزرگرد منتقل شود و با این آب، این کانون‌های آبیاری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مسأله دیگر بحث برق است. باید به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی حرکت کنیم و چاره‌ای جز این نداریم. با استفاده از انرژی خورشیدی با 20 میلیارد تومان به راحتی می‌توان در هر هکتار تا یک مگاوات برق تولید کرد. تمام صنایع باید به سمت خودکفایی در تولید برق بروند تا باری که در زمینه مصرف انرژی‌هایی مانند آب و تولید انرژی برق‌آبی وجود دارد، از بین برود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار