تابناک: میزان بارش ها در نقاط غربی استان به اندازه ای پیش بینی شده است که احتمال بروز سیل در این مناطق به کشاورزان هشدار داده شده است.
کد خبر: ۶۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 20 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، وضعیت جوی کشور که چند روزی است در روزهای گرم تابستان با آمدن سیل و طوفان مردم را غافلگیر کرده است، دو روزی است به اصفهان هم رسیده است.

وضعیت جوی در نقاط مختلف استان اصفهان در این روزها متفاوت و گاه متناقض بوده است.

حال برای روزهای آتی آب و هوای ویژه برای استان اصفهان در نقاط مختلف پیش بینی شده است.

غرب استان اصفهان با بارش های شدید و گاه سیل آسا، روبرو خواهد شد و در دیگر نقاط استان اصفهان نیز گرد و غبار و وزش شدید باد پیش بینی شده است.

این وضعیت جوی که از شمال کشور و تهران آغاز شده است و حال این روزها خود را به اصفهان رسانده است، اصفهان را به شدت درگیر باد و باران خواهد کرد.

میزان بارش ها در نقاط غربی استان به اندازه ای پیش بینی شده است که احتمال بروز سیل در این مناطق به کشاورزان هشدار داده شده است.


گفته کارشناسان در مورد وضعیت جوی به خصوص در مناطقی که احتمال سیلاب و آب گرفتگی معابر می رود، برای روزهای آتی متفاوت است.

در حالی که بروز سیل را برخی با قطعیت اعلام کرده اند اما سایت هواشناسی استان اصفهان برای روزهای آینده اصفهان پیش بینی دیگری کرده است.

به طور مثال سامزان هواشناسی برای روز چهارشنبه هفته جاری رگبار پراکنده و وزش باد را برای منطقه غرب که منطقه کشاورزی اصفهان هم به شمار می رود، پیش بینی کرده است اما این در حالی است که احسان مرادی پژوهشگر علم هواشناسی گفته است؛در برخی مناطق مستعد استان بارشهای شدید در مدت کوتاه سبب آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودهای فصلی و جاری شدن سیلابهای محلی می شود، بخصوص در غرب و شمال استان این وضع حادتر است و در این مناطق باید منتظر خسارتهایی باشیم.

این نوع پیش بینی ها البته در روزهای گذشته سبب خسارت جانی و مالی به مردم در دیگر نقاط کشور نیز شد و در حالی که عدم هشدارهای لازم در خصوص وضعیت جوی در تهران و البرز سبب کشته شدن یازده نفر در این مناطق شد.

اکنون بسیاری از مناطق کشاورزی استان اصفهان از جمله غرب و شمال استان محصولات خود را کاشته و در حال آبیاری آن هستند و این درحالی است که طی روزهای آتی اگر پیش بینی های هواشناسی درست از آب درآید، خسارت بسیاری به کشاورزان استان وارد خواهد آمد.

از همین روز ضروری است سازمان جهاد کشاورزی با کمک ارگان های ذی ربط و به منظور جلوگیری از خسارت کشاورزان، اقدامات لازم در این خصوص را اجرایی کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار