رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین هشت درصد تولید تخم مرغ کشور را تامین می کند.
کد خبر: ۶۳۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 04 August 2018

استان قزوین هشت درصد تولید تخم مرغ کشور را تامین می کندبه گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه در نشست تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان که با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین ، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار و بهره برداران این صنعت  در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در استان قزوین در ایجاد زنجیره تولید جدی هستیم و در مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار جایگاه خوبی در کشور داریم.

وی افزود: تولید ۱۰ میلیون قطعه مرغ گوشتی و بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در استان تولید داریم و از یک بازار نسبی برخورداریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با حمایت استانداری و برنامه و بودجه برای تامین نقدینگی و نوسازی واحدهای مرغداری دراستان پیگیری لازم انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: ۷۰  واحد تخم گذار در استان با بیش از ۸ میلیون قطعه با ۹ درصد تولید کشور در قزوین است و ظرفیت تولید تخم مرغ ۱۰۰ هزار تن است که باید ۷۰ هزار تن امسال تولید کنیم.

وی اضافه کرد: امسال پیش بینی تولید تخم مرغ ۷۷ هزار تن و سال آینده ۸۱ هزار تن است.

وی افزود: شاهد افزایش ظرفیت ها هستیم و مشکلات ما فرسودگی مرغداریهاست که برخی قدمت ۵۰ ساله دارند و ۳۰ درصد قدمت ۲۰ تا ۳۰ ساله دارند و کمتر از ۱۰ درصد واحدها کمتر از ۱۰ سال قدمت دارند.

خمسه گفت: شش میلیون قطعه باید بازسازی شود که ۹۱۱ هزار میلیار ریال هزینه دارد و برای نوسازی تجهیزات هر قطعه ۲۲۰ هزار ریال لازم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآورشد: در بخش صنعت مرغ و تخم مرغ استان زمینه اشتغال بیش از ۴۹۵۲ نفر فراهم شده است.

وی اظهارداشت: در اثر بیماری فوق حاد پرندگان در سال گذشته بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ معدوم شد که سه میلیون تخم گذار بود.

خمسه از اجرای پروره بهبود مدیریت، سیستم انرژی خورشیدی، ایجاد اتاق کود، بازسازی قفسها در این واحد ها خبر داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال هیچگونه ابتلا به بیماری مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار