برای مشاوره انتخاب رشته کنکور سال 97 اینجا کلیک کنید. تلفن تماس 88346140 - 021 و یا 09391694760 Course Selection
کد خبر: ۶۳۹۱۳۶

آن طور که مشاورعالی سازمان سنجش اعلام کرده دفترچه های انتخاب رشته سال 97 در باجه های روزنامه فروشی قرار گرفته و داوطلبان از 15 تا تاریخ 20 مرداد میتوانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

دکتر حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش با اعلام این مطلب گفت: کارنامه نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ شب گذشته از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ از 15 تا 20 مرداد ماه می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) هریک از گروه های آزمایشی مربوط نیز روز سه‌شنبه نهم مرداد منتشر شد و دفترچه چاپی انتخاب رشته نیز از امروز چهارشنبه 10 مرداد بر روی باجه‌های روزنامه فروشی‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

لذا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ ۱۵۰۰۰ (پانزده هزار) ریال (۱۵۰۰ تومان) بابت هر دفترچه به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در زمان مقرر نسبت به دریافت آن اقدام کنند. لازم به تاکید است دفترچه مذکور رایگان بوده و به جز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین شده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.

دکتر توکلی گفت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذی‌ربط را دریافت کنند. ضمنا بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص و همینطور آدرس و ضوابط و شرایط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منحصرا در سایت سازمان سنجش قرار دارد که به داوطلبان توصیه می‌شود برای انتخاب رشته و اطلاع از ضوابط و شرایط مؤسسات نسبت به مطالعه این بخش از طریق سایت سازمان اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین شانس قبولی در کنکور امسال را بالای ۷۰ درصد عنوان کرد و با تاکید بر اینکه ۴۶۷ هزار نفر برای پذیرش در دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز شدند، اضافه کرد: ۱۲۹ هزار نفر از این افراد در دوره روزانه و ۳۰ هزار نفر در نوبت شبانه پذیرفته خواهند شد. در مجموع حدود ۱۶۰ هزار داوطلب در این دوره‌ها پذیرش می‌شوند که اسامی چهار برابر این ظرفیت اعلام شد.

دکتر توکلی با بیان اینکه نتایج نهایی کنکور 97 نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود، خاطرنشان کرد: به طور کلی ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۹ نفر افزایش یافته است.

انتخاب رشته مجازی از بعد از ظهر امروز شروع شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته مجازی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سال 97 کشور از عصر امروز 13 مرداد ماه در سایت این سازمان خبر داد.

حسین توکلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه گفت: تعداد 763 هزار و 499 نفر دانشجو در آزمون سال 97 کشور در دانشگاه ها پذیرش می شوند که 180 هزارو 949 نفر آنها براساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی و تعداد 582 هزار و 550 نفر صرفا براساس سوابق تحصیلی خواهند بود.
وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی گروه های تحصیلی پنج از روز سه شنبه گذشته 9 مرداد 97 برروی سایت سازمان قرار داده شد و برای آن دسته از داوطلبانی که برای مشاهده و دریافت پرینت دفترچه از سایت با مشکل مواجه شدند، دفترچه انتخاب رشته از روز چهارشنبه 10 مرداد 97 از طریق باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع شد.
مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: نتیجه آزمون نیز براساس زمان اعلام شده قبلی بر روی سایت قرار گرفت و تا ساعت 8 صبح امروز از 910 هزار و 713 داوطلب حاضر در جلسه که همه مجاز به انتخاب رشته شده اند، تعداد 760 هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت پرینت کارنامه خود اقدام کردند که حدود 94.5 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب خواهند بود.
وی گفت: همچنین از امروز ویژه نامه انتخاب رشته تحصیلی از طریق باجه های روزنامه فروشی در اختیار داوطلبانی که تمایل به استفاده از این ویژه نامه دارند، قرار می گیرد ، آنها می توانند در صورت تمایل به نزدیکترین روزنامه فروشی محل زندگی خود مراجعه کرده و این ویژه نامه را دریافت کنند.
توکلی خاطر نشان کرد: ویژه نامه اطلاعات بسیار خوبی را برای داوطلبان دارد که برای انتخاب رشته چه مواردی را باید مدنظر قرار دهند و دیگر اطلاعاتی که لازم است به اطلاع داوطلبان برسد، در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه ویژه نامه یا انتخاب رشته مجازی، برای کمک به داوطلب جهت انتخاب بهتر رشته است، گفت: سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی هریک از گروه های آزمایشی پنج گانه نیز از بعد ازظهر امروز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال خواهد شد و داوطلبانی علاقه مند به استفاده از این سیستم باشند می توانند به سایت سازمان مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ 6 هزار تومان از طریق الکترونیکی، از این راهنما استفاده کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: در این راهنما سعی شده تمامی شرایط و ضوابط آزمون سراسری سال 97 بر روی آزمون سراسری سال 96 تطبیق داده شود تا سامانه جدید مشخص کند داوطلب در کدام رشته با توجه به ضوابط امسال شانس قبولی بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: کد رشته محل ها براساس نمرات و ضوابط واقعی به داوطلبان پیشنهاد می شود که قطعا بیش از 150 کد رشته محل است و تا 300 کد رشته محل می شود و توصیه می شود داوطلب از آن استفاده کند .
توکلی گفت: تاکید براین است که داوطلب براساس علاقه خود انتخاب رشته داشته باشد، نرم افزار به او کمک می کند تا آگاهانه و با بینش کافی انتخاب رشته کند .
وی خاطر نشان کرد: هر داوطلب ضرورت دارد از میان کد رشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه آزمایشی مجاز اقدام و کد رشته محل های انتخابی را براساس ترتیب اولویت به صورت اینترنتی از روز دوشنبه 15 مرداد ماه تا بیستم همین ماه ثبت کند .
توکلی ادامه داد : در آزمون امسال 101 هزار و 614 نفر یعنی 10 درصد شرکت کنندگان غایب بودند ، به آنها اجازه داده شد نسبت به انتخاب رشته براساس معدل اقدام کنند و نیاز به پرداخت وجه نیست .
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود : افرادی که قبلا ثبت نام کردند نیازی به پرداخت وجه ثبت نام ندارند ولی افراد جدیدی که ثبت نام می کنند باید مبلغ 220 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نامی از طریق اینترنت پرداخت کنند ، ابتدا ثبت نام و سپس انتخاب رشته انجام دهند ، امکان ثبت نام این افراد از 15 تا 24 مرداد ماه فراهم است .
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه این انتخاب رشته برای افرادی که به هر دلیل غایب بودند، انجام می شود، گفت: این افراد می توانند براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو اقدام به ثبت نام بدون آزمون کرده و صرفا براساس سوابق تحصیلی، انتخاب رشته داشته باشند.
توکلی گفت: اگر داوطلبی از من سوال کند، صالح ترین و متخصص ترین و بهترین فرد برای انتخاب رشته چه کسی است می گویم که داوطلبی است که چند صفحه اول دفترچه راهنما را دقیق بخواند و تسلط دقیق بر دفترچه انتخاب رشته داشته باشد چون از علاقه، استعداد و توانایی خود، حتی بیشتر از والدینش آگاه است و از وضعیت فیزیک و جسمانی، روحی و روانی خود بیشتر اطلاع دارد.
وی ادامه داد: این داوطلب می تواند بهترین فرد برای انتخاب رشته خود باشد در واقع داوطلبی که مقررات را بخواند و تسلط کافی داشته باشد متخصص و بهترین فرد برای انتخاب رشته برای خود خواهد بود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ر باره توزیع کارت شرکت درآزمون عملی رشته آهنگ سازی در آزمون سراسری سال 97 نیز گفت: این رشته شرایط خاص دارد و باید امتحان دیگری از داوطلبان در این رشته اخذ شود.
وی تصریح کرد: آزمون داوطلبان این رشته در سال های گذشته به صورت نیمه متمرکز برگزار می شد و ما ناچار به اعلام دیر هنگام نتایج این رشته بودیم اما از سال جاری تصمیم گرفته شده که داوطلب انتخاب رشته کند، سپس آزمون برگزار شود و در نهایت نتایج این کد رشته محل ها نیز همزمان با نتایج نهایی آزمون سراسری اعلام خواهد شد.

اطلاعيه سازمان سنجش درباره انتخاب رشته آزمون سراسري سال 97

به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال 1397 می رساند براساس گزارش های رسیده به سازمان سنجش آموزش کشور برخی مؤسسه ها و مشاوران با ارائه اطلاعات ناقص به دلیل عدم آگاهی از محتوای کارنامه، داوطلبان را به اشتباه راهنمایی کرده و منجر به انتخاب رشتة غیرواقعی می شوند. جهت اطلاع یک نمونه از مطالب غیرواقعی ارائه شده توسط این مؤسسه ها و افراد که در شبکه های اجتماعی، طی روزهای گذشته پخش شده است عبارت است از:

«امسال سازمان سنجش رتبه های ایثارگران را با رتبه های مناطق 1 و 2 و 3 جمع کرده و رتبه ها نامناسب به نظر می رسد و رتبه 7000 کارنامه در انتخاب رشته 2500 لحاظ می شود.»

با اعلام اینکه مطلب بالا و موارد مشابه نادرست بوده و با توجه به تعداد اندک داوطلبان سهمیه ایثارگران که رتبه منطقه ای هم گرفته اند در رتبه داوطلبان اختلاف قابل توجهی ایجاد نمی شود؛ توصیه می شود داوطلبان درخصوص کارنامه منتشره و انتخاب رشته به موارد ذیل دقت کنند:

1- با توجه به انتشار پاسخنامه و کلید نهایی سؤالات در سایت این سازمان از روز چهارشنبه 97/05/10 داوطلبان می توانند به سایت سازمان مراجعه و نسبت به مشاهده پاسخنامه و کلید نهایی به محاسبه دستی نمرات خام و مقایسه با مندرجات کارنامه خود اقدام کنند.

2- براساس رتبه و نمره کل نهایی زیر گروه ارائه شده در کارنامه، انتخاب رشته نمایند.

3- جهت آگاهی از شانس قبولی خود در رشته و دانشگاه موردنظر از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان که از روز شنبه 97/05/13 در سایت سازمان فعال خواهد شد، استفاده نمایند.

4- در تبلیغات بعضی از مؤسسات در صدا و سیما نسبت به اعلام قبولی افرادی با رتبه های بالا در دانشگاه های معتبر اشاره می شود که براساس بررسی های انجام شده در این سازمان موارد اعلام شده مربوط به رشته های پذیرش صرفاً سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است که عملاً رتبه و نمره کنکور ملاک پذیرش نیست و در مؤسسات غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خودگردان غیرپزشکی دانشگاه ها می باشد و این اطلاعات ناقص باعث اشتباه در انتخاب رشته و سوق داوطلبان به چنین مؤسساتی برای سوء استفاده مالی می باشد.

با توجه به موارد مذکور به داوطلبان گرامی تأکید می شود که جهت انتخاب رشته صحیح صرفاً به مطالبی که رسماً از طریق این سازمان منتشر می شود، مانند: دفترچه های راهنما، ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته که از روز شنبه 97/05/13 از طریق باجه های روزنامه فروشی قابل خرید است و راهنمای انتخاب رشته مجازی (قابل دریافت از سامانه سازمان سنجش از روز شنبه) توجه نمایند و هرگونه مطالب منتشره در کانال ها و شبکه های اجتماعی و منابع غیررسمی مورد تأیید این سازمان نمی باشد

راهنماي انتخاب رشته ازمون سراسري 97 منتشر شد

سازمان سنجش ویژه نامه ای رو منتشر کرده که حاوي مطالب خوبی است و به داوطلبین جهت انتخاب رشته کمک میکند.این ویژه نامه در روزنامه فروشی های سراسر کشور توزیع شده و داوطلبان میتوانند با مراجعه به این باجه ها اقدام به خرید آن با قیمت 2500 تومان کنند. این ویژه نامه با لوگوي پيك‌سنجش و از سوي سازمان سنجش آموزش كشور تهيه و منتشر شده است و ارتباطي با هيچ مؤسسه آموزشي و كنكوري ندارد.

 در اين ويژه‌نامه خواهيد خواند:

ـ آينده‌اي روشن با انتخابي آ‌گاهانه

ـ مهمترين ضوابط انتخاب رشته

ـ شيوه‌هاي پذيرش دانشجو در آزمون سراسري

ـ آ‌شنايي با محتواي كارنامه

ـ روش نمره كل سازي

ـ راهنماي انتخاب رشته مجازي

و مطالب مفيد و خواندني ديگر ...


با اعلام نتایج و ارائه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ و تقریبا پایان پرونده کنکور۹۷ یک کارشناس این حوزه به توضیح جزییات انتخاب رشته در کنکور سراسری پرداخت. مشاور ارشد تحصیلی درباره انتخاب رشته کنکور گفت: امسال نیز به حول و قوه الهی همانند سال‌های گذشته با ارائه خدماتی اختصاصی در زمینه هدایت، مشاوره و برنامه‌ریزی تحصیلی و انتخاب رشته، راه دانش‌آموزانی که با ما این مسیر را طی کرده‌اند را هموار کردیم.

وی در مورد نحوه ارائه خدمات در حوزه انتخاب رشته گفت: ما به رسم سال‌های گذشته با همکاری یک تیم از کارشناسان با تجربه در زمینه انتخاب رشته به تحلیل آزمون دانش‌آموزان می‌پردازیم و شانس قبولی آن‌ها را در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته و به‌روز کامپیوتری بر اساس ظرفیت‌های سال ۹۷ تخمین می‌زنیم، سپس با رعایت اصول روانشناسی فردی و شناخت واقعی از توانایی‌ها به تحلیل علایق فرد بر اساس آزمون‌های استاندارد و تحلیل این آزمون‌ها بهترین انتخاب‌ها را بر اساس اولویت‌های فردی پیش روی داوطلب گذاشته و در نهایت آن‌ها را بر اساس اولویت‌های واقعی چیدمان نهایی می‌کنیم.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: در این دوره نیز همچون سال‌های گذشته، با تلاش شبانه‌روزی امیدواریم همراهان مرکز نهایت رضایت را از مجموعه کسب کنند و در سال‌های آتی نیز با افتخارات بیشتر در زمینه آموزش، مشاوره، هدایت تحصیلی، منابع آموزشی و مشاوره کنکور و برنامه‌ریزی‌های تحصیلی در خدمت دانش‌آموزان و داوطلبان فعالیت کنیم.

علاقه‌مندان به دریافت خدمات مشاوره و انتخاب رشته می‌توانند با بخش انتخاب رشته با شماره تلفن 88346140 -021 تماس بگیرند.

 مشاوره تخصصی انتخاب رشته ویژه کنکور 97

برچسب ها: انتخاب رشته ، انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته کانکور ، انتخاب رشته 1397 ، انتخاب رشته آزاد ، انتخاب رشته بر اساس رتبه ، انتخاب رشته بر اساس دانشگاه ، انتخاب رشته بدون کنکور ، انتخاب رشته با رتبه ، انتخاب رشته برای دبیرستان ، انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته بعد از کنکور ، مجاز به انتخاب رشته ، مجاز به انتخاب رشته یعنی چه ، کمک به انتخاب رشته ، دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته پارسه ، انتخاب رشته پزشکی ، انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته پرستاری ، انتخاب رشته پ ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته تربیت بدنی ، انتخاب رشته تلفنی ، انتخاب رشته ثبت نام ، انتخاب رشته و ثبت نام ، ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه سراسری ، چه رشته انتخاب کنم ، چه رشته ای انتخاب کنم ، چه رشته انتخاب کنیم ، انتخاب رشته چه کنم ، انتخاب رشته چتردانش ، انتخاب رشته قلم چی ، انتخاب رشته چگونه صورت می گیرد ، انتخاب رشته چشم پزشکی ، انتخاب رشته ریاضی ، دفترچه انتخاب رشته 97 ، انتخاب رشته 97 دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته 97 سراسری ، انتخاب رشته ویکی پدیا ، انتخاب رشته و شغل ، انتخاب رشته کنکور سراسری ، انتخاب رشته سراسری ، انتخاب رشته سراسری 97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار