معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین از حمایت کمیته امداد از یک هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان و اختصاص سبد غذایی به این کودکان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 06 August 2018

حمایت کمیته امداد از یک هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در قزوین

محمد صیادی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد حمایت تغذیه ای از کودکان مبتلا به سوء تغذیه و مادران باردار و شیرده است که این کار با اختصاص سبد غذایی انجام می شود.

وی افزود: در این اقدام هر کودک مبتلا به سوء تغذیه به محض ورود به این طرح باید 2 دوره شش ماهه تحت حمایت قرار گیرد تا مراتب پایش رشد کامل انجام شده و شرایط رفع سوء تغذیه با تائید مراکز بهداشتی و درمانی پس از یکسال محرز شود.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: طی سال 96 در استان قزوین یک هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه و 17 مادر باردار و شیرده از حمایت تغذیه ای کمیته امداد با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 950 میلیون ریال بهره مند شدند.

 وی عنوان کرد: سوء تغذیه جزو بیماری هایی است که نیاز به مراقبت دارد چراکه کنترل نکردن این بیماری صدمات جبران ناپذیری را در پی دارد و از همین رو کمیته امداد طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال را با هدف ارتقا وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوء تغذیه و درمان این بیماری در خانوارهای نیازمند اجرا می کند.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در سال جاری یک هزار کودک با سرانه 92 هزار تومان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که برای این منظور 184 میلیون تومان هزینه شده است و سرانه در نظر گرفته شده برای حمایت تغذیه ای از مادران باردار و شیرده هم 100 هزار تومان بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: در این طرح با اختصاص سبد غذایی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه سعی شده است تا کودکان زمانی از این چرخه حمایتی خارج شوند که سو تغذیه آنها مرتفع شده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار