استاندار یزد در نامه ای به مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان با ابراز تاسف از حادثه ناگوار درگذشت 2 فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان، دستور داد، این موضوع با تشکیل کمیته ای در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شود.
کد خبر: ۶۴۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 07 August 2018

 محمود زمانی قمی در این نامه تاکید کرد که علت وقوع این حادثه بررسی و گزارش شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با اندیشیدن تدابیر لازم، دیگر شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری در عرصه ورزش استان نباشیم.
همپنین در پی درگذشت این 2 تن در اردوی خارجی یک باشگاه ورزشی، دادستان عمومی و انقلاب استان دستور رسیدگی ویژه به موضوع از جنبه عمومی جرم را به معاون دادسرا صادر کرد.
در گزارش عصر روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری یزد آمده است: با توجه به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان به گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدن 2 نفر شد، مراتب برای بررسی دقیق ابعاد این مساله در دستور کار قرار گرفت.
علی اکبر شمس اظهار داشت: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم بررسی شود و در خصوص موارد تخلف و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.
این مقام قضایی تاکید کرد: باید با ارجاع پرونده به احدی از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی، در کوتاه ترین زمان ممکن از دست اندکاران ورزش استان و متولیان اعزام دانش آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخلفان و مجرمان احتمالی در هر رده و جایگاهی هستند مورد تعقیب قرار گیرند.
شمس تصریح کرد: در خصوص جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیای دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری باید اقدام قانونی صورت گیرد.
پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مساله، اولیا دم نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیر کل ورزش و جوانان استان به دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفت، 12 نوجوان 13ساله فراگیر باشگاه ورزشی صرفا همراه با یک زوج و دو فرزندشان به این سفر رفتند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین نوجوانان تحت عناوین مختلف دریافت کردند.
پیرامون این حادثه تلخ یکی از رسانه ها نیز اقدام به شایعه پراکنی و انتشار مطالب غیر واقع کرد که توسط ضابطان قضایی به دادسرا دعوت و اقدام قانونی صورت گرفت.
32 بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر در قالب 2 گروه 20 و 12 نفری همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو چند روز پیش راهی تفلیس پایتخت گرجستان شدند.
در حاشیه این اردو « محمدحسین ورمزیار» و « امیر محمد کاربخش» غرق شدند که موضوع در حال بررسی است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 22 مدرسه فوتبال و فوتسال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار