سازمان جهاددانشگاهي استان و دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد به منظور ايجاد و گسترش همفكري‌ها و همكاري‌هاي پژوهشي در راستاي كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در چارچوب سياست‌ها و خط‌مشي‌هاي شوراي اجتماعي و اولويت‌هاي استاني،‌ تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند.
کد خبر: ۶۴۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 07 August 2018

در قالب اين تفاهم‌نامه، ايجاد شبكه علمي و پژوهش‌محور به منظور رصد نظام‌مند و مستمر شرايط، مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي در پهنه جغرافيايي استان يزد با عنوان ديده‌باني اجتماعي از سوي طرفين دنبال مي‌شود.

ارتقاي وضعيت اجتماعي و فرهنگي از اهداف نهايي اين تفاهم‌نامه است و راهبرد اين موضوع نيز با يكپارچه‌سازي يافته‌هاي تحليلي، اطلاعات توصيفي وضعيت اجتماعي و فرهنگي و مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي در اولويت كه در مراكز علمي و پژوهشي تهيه مي‌شوند يا از مطالعات به دست مي‌آيند، صورت مي‌گيرد و گزارش‌هاي جامع و تحليلي، تطبيقي، روندها، چشم‌انداز و پيشنهادات كاربردي ارائه مي‌شوند.

اين تفاهم‌نامه در 9 ماده و دو نسخه براي اجرا به مدت سه سال به امضاي «مهدي باصولي» رييس سازمان جهاددانشگاهي استان و «فخرالسادات خامسي» مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد رسيد.

«فخرالسادات خامسي» مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در جريان امضاي اين تفاهم‌نامه كه در ستاد مركزي جهاددانشگاهي استان يزد انجام شد، ضمن تبريك سالروز تاسيس جهاددانشگاهي، از اين نهاد به عنوان يكي از پركارترين و به‌روزترين مراكز علمي استان ياد كرد و گفت: اقدامات اجرايي در صورتي همراه با موفقيت خواهد بود كه با دانش و تخصص گره خورده باشد.

وي با تاكيد بر ضرورت پيوند بين مراكز دانشگاهي و دستگاه‌هاي اجرايي، به تاثيرات مثبت و سازنده اين تعامل اشاره و اظهار كرد: متاسفانه در حال حاضر دستگاه‌ها و مراكز دولتي به انجام امور به صورت غيرمشاركتي عادت كرده‌اند ولي تا زماني كه مراكز دانشگاهي به اين فاز اجرايي اضافه نشوند، اقدامات آنان موفق نخواهد بود.

خامسي با اشاره به فرادانشگاهي بودن جهاددانشگاهي و ارتباطات موثر اين سازمان با ساير دستگاه‌هاي استان، اين مشاركت را قطعاً موثر و موفق دانست و گفت: جهاددانشگاهي مي‌تواند از سمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد دفتر اجتماعي استانداري در راستاي پيشبرد اهداف استان بهره ‌گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر لزوم سنجش و بومي‌سازي مولفه‌هاي نشاط اجتماعي در محلات، تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر موازي‌كاري‌هاي در بين دستگاه‌هاي متولي دولتي و محلات در حوزه‌هاي اجتماعي وجود دارد كه موجب هدررفت منابع مي‌شود و بايد با نظارت بيشتر بر اين حوزه، مانع آن شويم.

دكتر «مهدي باصولي» رييس سازمان جهاددانشگاهي استان نيز در اين مراسم ضمن معرفي ظرفيت‌هاي بخش‌هاي مختلف اين سازمان، يكي از اين بخش‌ها را مركز افكارسنجي اين نهاد موسوم به ايسپا ذكر كرد و گفت: خوشبختانه ايسپاي يزد جزو سه مركز فعال در كشور شناخته شده است و در رابطه با اجراي اين تفاهم‌نامه كمك مثمري خواهد داشت.

اين مسئول توضيحاتي نيز در رابطه با تعاملات و همكاري‌هاي جهاددانشگاهي با دانشگاه‌هاي استان ارائه كرد و گفت: جهاددانشگاهي مي‌تواند كنال ارتباطي بين دستگاه‌هاي اجرايي استان با جامعه دانشگاهي باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار