شهردار همدان با بیان اینکه در همدان روزانه ۵۰۰ تن زباله به مرکز تخلیه زباله حمل می‌شود، گفت: سمن‌ها بازوی توانمند دولت در ارتقای سلامت جامعه هستند.
کد خبر: ۶۴۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 09 August 2018
شهردار همدان با بیان اینکه در همدان روزانه ۵۰۰ تن زباله به مرکز تخلیه زباله حمل می‌شود، گفت: سمن‌ها بازوی توانمند دولت در ارتقای سلامت جامعه هستند.

به گزارش تسنیم، عباس صوفی در اجلاس مدیریت شهری با سازمان‌های مردم نهاد استان همدان با اشاره به اینکه خوشحال هستم که در شهری زندگی و خدمت می‌کنم که احساس مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی در حال نهادینه شدن است، اظهار داشت: تشکیل هر سمن یعنی احساس نیاز برای یک فعالیت در جامعه و فعالیت سمن‌ها نشان دهنده این است که انسان‌هایی دلسوز و خیر به دنبال رفع نیاز‌های شهروندان هستند.

صوفی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ سمن در استان همدان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در شهر همدان بیش از ۲۰۰ سمن فعال است.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه باید به سمت مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی برویم، تصریح کرد: هنگامی توسعه پایدار در شهری محقق می‌شود که مشارکت‌های اجتماعی و کمک‌های مردمی در همه حوزه‌های وجود داشته باشد.

صوفی با اشاره به اینکه ما در همه حوزه‌ها نیازمند مشارکت‌های اجتماعی و کمک مردم هستیم، ابراز کرد: قانون سمن‌ها قانون بسیار محکمی است که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

وی با بیان اینکه موضوع هماهنگی و همکاری سمن‌ها با مدیریت شهری موضوع خاصی است و در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز به سمت کمک گرفتن از سمن‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف حرکت می‌کنیم، گفت: لزوم تشکیل سمن‌ها این است که کار از حوزه دولت و مباحث دولتی خارج و به خود مردم واگذار شود که سمن‌ها در این میان نقش واسطه را دارند.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه همدان یکی از سردمداران و فعالان حوزه سمن‌ها در سطح کشور است که جای افتخار دارد، گفت: استفاده از سمن‌ها و نظرات آن‌ها جزئی از سیاست‌های مدیریتی بنده و شورا این است و امیدواریم به روزی برسیم که همه کار‌های مدیریت شهری را با کمک سمن‌ها انجام دهیم.

صوفی با اشاره به اینکه سمن‌ها در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش شهروندی، گردشگری، محیط زیست، پسماند، سلامت، و مدیریت بحران همکاری‌های خوبی دارند، تأکید کرد: در حوزه‌های حمل و نقل، فضای سبز و زیباسازی نیز نیازمند همکاری سمن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه امسال یک کار بزرگ در حوزه زیباسازی شروع کردیم و می‌خواهیم سرانه فضای سبز همدان را از استاندارد خود عبور دهیم، افزود: احداث پارک ۱۰۰ هکتاری ولایت در منطقه فخرآباد امسال شروع کردیم و سال آینده نیز احداث پارک ۳۰۰ هکتاری اکباتان را شروع می‌کنیم.

شهردارهمدان با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت در حوزه فضای سبز با شهرداری است، اما نگهداری و توسعه فرهنگ استفاده مناسب از فضای سبز به عهده سمن‌ها است، اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ تن زباله به مرکز تخلیه زباله شهر حمل می‌شود و سرانه تولید زباله توسط هر نفر حدود ۸۰۰ گرم است که باید این سرانه را با همکاری و انجام کار فرهنگی توسط سمن‌ها به نصف برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار