در گفتگوی تلفنی با «پمپئو»:
وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که مسکو تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه را اکیداً رد می کند.
کد خبر: ۶۴۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 11 August 2018

لاوروف: روسیه تحریم های جدید آمریکا را اکیداً رد می کند

به گزارش تابناک قزوین به نقل از تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور روز جمعه در گفتگوی تلفنی با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود تصریح کرد که مسکو تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه را اکیداً رد می کند.

در این بیانیه آمده است: «روسیه تحریمهای جدید واشنگتن را که به بهانه نقش ادعایی مسکو در پرونده سکریپال وضع شده است، اکیداً رد می کند».

این در حالی است که این دیپلمات بلندپایه روسیه پیش از این تأکید کرده بود که «از زمان حادثه سالزبوری (مسمومیت شیمیایی جاسوس روس تبار و دختر وی)، نه آمریکا نه انگلستان و نه هیچ کشور دیگری ادله ای برای اثبات این ادعاها ارائه نکردند».

طبق اعلام وزارت امور خارجه روسیه، این ارتباط تلفنی به ابتکار دولت آمریکا برقرار شد.

گفتنی است که وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن به دلیل نقش ادعایی مسکو در مسمومیت شیمیایی «سرگئی سکریپال» و دختر وی در شهر سالزبوری انگلیس، تحریمهای جدیدی علیه روسیه وضع کرده است. نخستین دور از تحریمهای آمریکا علیه روسیه از ۲۲ اُم آگوست اجرایی می شود و در صورت عدم رعایت شروط معینی از سوی روسیه، دور دوم این تحریمها ظرف ۹۰ روز ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار