فرمانده انتظامی استان قزوین:
فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف انبار احتکار لوازم خانگی در قزوین خبر داد و گفت: این لوازم خانگی در کارگاه بتن سازی احتکار شده بود که این انبار با دستور مقام قضایی پلمپ شده است.
کد خبر: ۶۴۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 11 August 2018

کشف انبار احتکار لوازم خانگی در قزوین/کشف 78 درصدی افزایش کشف انواع مواد مخدر در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،سردار مهدی محمودی امروز (۱۸ مرداد) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین از جمله استان هایی است که دارای امنیت مطلوبی است و این امنیت ناشی از تعامل خانواده ها در توجه به قوانین و تلاش شبانه روزی مجموعه نیروی انتظامی است و ماموریت نیروی انتظامی لحاظ تعدد  بسیار بالا است چرا که همیشه در کنار مردم حضور دارد .

 فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: در برخی مکان ها ممکن است کلانتری و پاسگاه وجود نداشته باشد ولی همیشه حضور نیروهای گشتی در پاسخگویی به تماس ها سبب شده است که حضور نیروی انتظامی در همه استان پر رنگ دیده شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهار ماهه سال ۹۷ توسط نیروی انتظامی استان تصریح کرد: قزوین از استان های امن کشور محسوب می شود به طوری که به لحاظ فراوانی تعداد وقوع سرقت بین ۳۴ استان انتظامی در رتبه ۲۳ کشوری قرار دارد که این امر حاکی از مهار مناسب جرم سرقت در استان است.

 محمودی  خبر داد: به لحاظ فراوانی تعداد وقوع نزاع و درگیری هم قزوین رتبه ۳۲ کشوری را دارد یعنی ۳۱ استان بیش از ما تعداد نزاع و وقوع درگیری دارند.

 وی با اشاره به کاهش تصادفات در چهار ماهه نخست سال جاری در استان اعلام کرد: استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه های مواصلاتی اصلی و فراعی بوده و گلوگاه ارتباطی بین شمال و شمال غرب کشور است که با اقدامات مفیدی که با همکاری سایر سازمان ها انجام گرفته تعداد تصادفات در محورهای استان کاهش یافته است.

 فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: عامل انسانی، خودرو و جاده ای از جمله علل تصادفات محسوب می شود که در استان موفق شدیم رتبه ۳۲ کشوری را از نظر تعداد کل وقوع تصادفات به خود اختصاص دهیم و در تعداد تصادفات جرحی هم این استان در جایگاه ۳۲ کشوری و در تعداد تصادفات خسارتی هم در جایگاه ۳۰ کشور قرار دارد.

 وی اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۳ میلیون خودرو در محورهای استان تردد داشتند که این عدد افزایش ۹.۸ درصدی تردد خودروها را را در محورهای استان نشان می دهد که با توجه به این میزان تردد خودرو، شاهد کمترین تصادفات در محورهای استان قزوین بودیم.

 محمودی در ادامه از افزایش کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و  گفت: یکی از مأموریت های خطیر نیروی انتظامی مقابله با عرضه مواد مخدر در جامعه است که در چهار ماهه نخست سال جاری ۷۸ درصد افزایش کشفیات انواع مواد مخدر را داشتیم.

 وی با بیان اینکه در ارتباط با دستگیری مجرمان هم ۱۸ درصد در بحث سرقت افزایش دستگیری سارقان را داشتیم افزود: در مدت مذکور ۲۰۰ درصد در حوزه جرائم مالی و اقتصادی افزایش دستگیری داشتیم و در امور امنیتی و شرارت هم حدود ۶۰ درصد دستگیری افرادی را داشتیم که در این خصوص فعالیت داشتند.

 فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری در زمینه قاچاق کالا و کشفیات سوخت، ۳۰ درصد افزایش کشفیات سوخت را داشتیم و همچنین در این مدت افزایش ۱۱ درصدی کشف انواع سرقت در سطح استان و افزایش ۱۰۰ درصدی کشف سرقت با پوشش مأمور ناجا یا سازمان ها را داشتیم.

 وی با اشاره به افزایش جرائم رایانه ای اشاره و بیان کرد: در زمینه فضای مجازی عرصه پیچیده و گسترده است که متأسفانه در چهار ماهه نخست سال جاری وقوع جرائم سایبری و رایانه ای ۸۵ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که خطرات فضای مجازی همواره در این چند سال گوشزد شده است.

به گفته محمودی، در بحث کشف جرائم رایانه ای نظیر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی  و مزاحمت های رایانه ای همکاران ما در پلیس آگاهی و فتا افزایش ۳۷ درصد کشف جرائم را داشته اند.

 وی اضافه کرد: جرائم خشن هم در استان قزوین در مدت مذکور کاهش داشته است به طوری که قتل ۹ درصد، سرقت به عنف ۱۱ درصد و تجاوز به عنف هم ۶۷ درصد کاهش داشته است.

 فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال جاری به منظور ارتقای امنیت اجتماعی در سطح جامعه ۵۹ طرح ارتقای امنیت اجتماعی انجام شده است که در این طرح اقلام مختلفی نظیر سیگار، البسه، دارو و لوازم یدکی خودرو کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار