در اوزان 60، 63 و 130 كيلوگرم رقم خورد
دانشجويان كشتي‌گير استان قم موفق به كسب سه مدال رنگارنگ از پيكارهاي كشتي فرنگي سال 1397 قهرماني دانشجويان ايران شدند.
کد خبر: ۶۴۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 11 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان کشور به عنوان انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی سال 2018 در 10 وزن با حضور مدعیان از دانشگاه‌های مختلف ایران در دانشگاه پیام نور سیرجان به انجام رسید و با افتخار آفرینی فرنگی‌کاران دانشجوی قم به پایان رسید.

شرکت کنندگان در این پیکارها برای کسب عناوین برتر اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم رقابت کردند، در حالی که قمی‌ها در اوزان 60، 63 و 130 کیلوگرم این پیکارها با درخشش در مقابل حریفان خود موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

حاصل رقابت کشتی‌گیران دانشجوی قم در این رقابت‌ها کسب یک نشان طلا در وزن 63 کیلوگرم توسط محمدجواد رضایی، نقره وزن 130 کیلوگرم توسط حسین فتحی و مدال برنز وزن 60 کیلوگرم توسط رضا مردی بود، کشتی‌گیرانی که همگی سابقه زیادی از نظر کسب مدال در میادین داخلی و برون‌مرزی دارند.

در وزن 60 کیلوگرم این پیکارها رضا مردی دارنده نشان نقره مسابقات نوجوانان آسیا در سال 2016 به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور قم به روی تشک رفت و بعد از اشکان قلی‌کیانی عضو تیم دانشگاه آزاد دزفول و علی رستا دانشجوی دانشگاه پیام نور کرمان در جایگاه سوم ایستاد و به نشان برنز رسید.

در وزن 63 کیلوگرم این مسابقات محمدجواد رضایی دارنده مدال نقره مسابقات نوجوانان و برنز جوانان آسیا و نماینده ایران در مسابقات جهانی سال 2016 جوانان با عبور از سد تمام رقبا به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت، در حالی که امیرمهدی عسکری از دانشگاه پیام نور کرمان در این وزن به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کرد.

سرانجام در وزن 130 کیلوگرم نوبت به افتخار آفرینی حسین فتحی رسید، در این وزن امیرمحمد حاجی‌پور از دانشگاه سماء مازندران روی سکوی قهرمانی ایستاد، حسین فتحی از تیم دانشگاه پیام نور قم نایب‌قهرمان شد و مقام سوم مشترک را نمایندگان مازندران و همدان کسب کردند.

این پیکارها با برنامه‌ریزی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به انجام رسید و برترین‌های اوزان مختلف و چهره‌های شاخص از نظر کادر فنی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی دانشجویان ایران برای حضور در سیزدهمین دوره مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان جهان دعوت شدند، رقابت‌هایی که 14 تا 18 شهریور ماه در برزیل برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار