رئیس شورای اسلامی شهر یزد از تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد برای ایجاد خواهرخواندگی بین این شهر و "لینز اتریش" خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 12 August 2018

غلامعلی سفید در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اظهار داشت: خواهر خواندگی یزد با شهر "لینز" اتریش مطرح است و چند نفر از اعضای شورای شهر یزد برای پیگیری این موضوع به اتریش سفر می‌کنند.

وی از سفیر اتریش خواست که در راستای محقق شدن این موضوع هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و ادامه داد: انرژی خورشیدی یکی از موضوعاتی است که یزد می‌تواند مرکز تولید آن باشد و در حال حاضر هم از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه درخواست داده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها در دو حوزه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در پشت بام‌ها و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ در محل‌های مناسب این طرح است.

سفید خاطرنشان کرد: شهر یزد از سوی بنیاد جهانی انرژی که مقر آن در کشور اتریش قرار دارد به عنوان شهر جهانی انرژی پایدار معرفی شده که این حوزه نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار بالای شهر یزد در این حوزه است.

سفید با تاکید بر اینکه یزد از ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است خاطرنشان کرد: یزد تنها شهر ایران است که به عنوان یک شهر به ثبت جهانی رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در راستای افزایش ارتباط گردشگری یزد و اتریش به نظر می‌رسد اگر بتوان پروازی بین اتریش و مثلث گردشگری ایران یعنی یزد، اصفهان و شیراز ایجاد شود.

سفید با تاکید بر اینکه ایران به حقوق اقلیت‌های دینی توجه بسیار ویژه‌ای دارد خاطرنشان کرد: درست در زمانی که برخی کشورهای جهان دیگر ادیان را به رسمیت نمی‌شناسند، ایران تاکید کرد که اقلیت‌های دینی می‌توانند در کنار مسلمانان به فعالیت در شوراهای اسلامی شهر و روستا بپردازند و به مردم خدمت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار