مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاروزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت زغال اخته از سطح ۷۱۵هکتار از باغات استان آغاز شده است.
کد خبر: ۶۴۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 12 August 2018

برداشت زغال اخته از سطح ۷۰۰ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

به گزارش تابناک قزوین، علی اکبری با اعلام این خبر افزود : سطح زیر کشت باغات زغال اخته در سال جاری ۷۱۵ هکتار است که از این میزان که از این میزان ۷۰۵ هکتار به باغات بارور و ۱۰ هکتار به باغات غیر بارور اختصاص دارد.

وی پیش بینی کرد: با توجه به وجود سرمازدگی بهاره در سالجاری در زمان تشکیل گل ؛ میزان عملکرد محصول نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

به گفته اکبری، امسال با توجه به سرمازدگی ۶۰درصدی بهاره پیش بینی می شود بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن محصول زغال اخته از باغات استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در سطح استان در شهرستان قزوین ؛ مناطق الموت و طارم سفلی است که د رمنطقه الموت روستاهای بخش رودبار شهرستان شامل هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباشچای می باشد .

اکبری افزود: دراین مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده های محلی موجود ؛ زمان برداشت این محصول از اوایل مرداد ماه تا اواخر مهر ماه می باشد که یک مزیت برای استان محسوب می شود .
به گفته ی این مقام مسئول ؛ استان قزوین رتبه اول سطح زیر کشت و تولید محصول زغال اخته در کشور را به خود اختصاص داده است .

اکبری یاد آور شد: زغال اخته محصولی مناسب برای صادرات محسوب می شود که معمولا به صورت تازه خوری مصرف می شود ولی به صورت خشک ، مربا ، کنسرو ، آب میوه ، سس ژله ، سرکه ، لواشک و قرص های آنتی اکسیدان نیز قابل استفاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار