رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ماجرای ارسال غیر قانونی پرونده شکایت ربیعی از وی به دادگاه و تذکر لاریجانی به این روند را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۴۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 12 August 2018

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پور ابراهیمی را تبرئه کرد

به گزارش تابناک قزوین،محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرونده فعالیت های اقتصادی فرزندان آقای وزیر که سالهاست کار اقتصادی می کنند، صحبت کردیم، گفت: در استیضاح قبلی مستندات کامل فعالیت های اقتصادی فرزندان آقای وزیر را در صحن علنی مجلس منتشر کردم.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: این مستندات در اختیار نمایندگان قرار گرفت. در این اسناد اسامی شرکت هایی که فرزندان وزیر در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و اسامی شرکت‌هایی که پیش از این فرزندان آقای وزیر در آن فعالیت می‌کردند، منتشر شده است.

فعالیت‌های اقتصادی فرزندان ربیعی، پدرشان را به خاک سیاه نشاند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی فرزندان ربیعی، پدرشان را به خاک سیاه نشانده است، گفت: شرکت های بزرگ اقتصادی که فرزندان وزیر در آن فعالیت می کنند دارای پرونده تخلفات محرز است.

وی تصریح کرد: آقای ربیعی از بنده به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده بود مبنی بر اینکه اقدامات من در انتشار تخلفات فرزندان آقای وزیر در حوزه مسئولیت های نمایندگی بنده نیست.

پورابراهیمی گفت: این در حالی است که بنده از این شکایت به هیچ وجه مطلع نبودم. به عبارت دیگر، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به بنده اعلام نکرده بود که آقای ربیعی از من شکایت کرده و برای ارائه توضیحات، بنده به هیات دعوت نشدم.

وی ادامه داد: من از طریق یکی از دوستان متوجه شدم که هیات نظارت در حال ارسال پرونده بنده به دادگاه است. طبق آیین نامه داخلی مجلس، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان زمانی که شکایتی در مورد نماینده ای مطرح شود، جهت بررسی شکایت از نماینده مورد نظر دعوت می کند تا ببیند اقدامات نماینده در راستای وظایف نمایندگی اش بوده است یا خیر.

ماجرای ارسال غیر قانونی پرونده پور ابراهیمی به دادگاه

پورابراهیمی افزود: وقتی مطلع شدم که پرونده بنده در حال ارسال به دادگاه است، به آقای جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مراجعه کردم. از ایشان پرسیدم که در جریان پرونده بنده قرار دارید؟ چطور هیات تشخیص داده است که اقدامات بنده برخلاف وظایف نمایندگی ام بوده است؟ ایشان ابراز  بی اطلاعی کرد.

وی تاکید کرد: به آقای جمالی نیز تاکید کردم که بنده باید برای ارائه توضیحات به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دعوت می شدم اما دعوتی از من صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گویا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان جلساتی برای بررسی پرونده برخی نمایندگان داشته است. در پایان صورتجلسه، بندی اضافه کرده اند و اعلام کرده‌اند که اظهارات بنده در استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برخلاف وظایف نمایندگی ام بوده است، این در حالی است که همه اعضا نسبت به بررسی این پرونده در هیات نظارت ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

وی تاکید کرد: بنده اعتراض کردم که مگر می شود بدون دعوت از نماینده، پرونده ای را بررسی کرد. متوجه شدم که اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز از جزئیات این پرونده و ارسال آن به دادگاه اطلاعی ندارند.

پورابراهیمی گفت:به آقای لاریجانی گلایه کردم که در ماجرای استیضاح آقای ربیعی در چارچوب وظایف نمایندگی ام صحبت کردم، بروید اثبات کنید که اگر اسناد و اطلاعات بنده صحت دارند با وزیر برخورد کنید و اگر صحت ندارد با بنده برخورد کنید. آقای لاریجانی به شدت ناراحت شدند و به رئیس دفترشان دستور دادند که سریع موضوع را پیگیری کند. در همین راستا بود که جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برای بررسی این پرونده تشکیل شد.

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پور ابراهیمی را تبرئه کرد

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: پس از اینکه اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان توضیحات بنده را شنیدند به اتفاق آراء رای دادند که اظهارات بنده در چارچوب وظایف نمایندگی‌ام بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته شنیده ام که آقای پزشکیان در همان جلسه رای منفی داشته و اعلام کرده که اظهارات بنده در چارچوب وظایف نمایندگی ام نبوده است.

وی تصریح کرد: این طور که به بنده گفته اند رئیس هیات در مورد صورت جلسه ها تصمیم می گیرد. رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آقای پزشکیان است.

پورابراهیمی تاکید کرد: بنابراین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشخیص داد که اظهارات بنده در خصوص استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در چارچوب وظایف نمایندگی ام بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به رویکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید مجلس تصمیم اساسی در مورد ترکیب و رویکرد این هیات بگیرد.

وی اظهارداشت: بنده مطالب شفافی را در صحن علنی مجلس اعلام کردم. من از آقای پزشکیان این سؤال را پرسیدم که آیا در مطالبی که در حمایت از آقای ربیعی بیان می کنید مطمئن هستید و به این موضوع رسیده اید که فرزندان ایشان در حوزه اقتصادی تخلفی انجام نداده اند؟ ما بررسی کرده ایم و اسناد و مدارک داریم که در مجموعه های اقتصادی فرزندان آقای ربیعی فساد وجود دارد. اگر شما اسناد و مدارکی دال بر اینکه که فرزندان آقای ربیعی فعالیت اقتصادی ندارند در اختیار دارید، ارائه دهید.

ماجرای دروغ بزرگ ربیعی در صحن مجلس

پورابراهیمی ادامه داد: آقای وزیر به جای اینکه پاسخ دهد که فرزندانش در فعالیت های اقتصادی حضور دارند یا خیر به دروغ مطالبی را بیان کرد مبنی بر اینکه بنده نامه ای نوشتم که فردی به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس معرفی شود و چون وزیر این اقدام را انجام نداده است، بنده به استیضاح اصرار دارم. همزمان با این جمله، آقای ربیعی برگه ای را به آقای لاریجانی داد. این نامه مربوط به بهزیستی شهرستان راور یکی از محروم ترین شهرستان های کرمان است که اداره بهزیستی اش بین ۳ تا ۵ نفر کارمند دارد که سازمان بهزیستی قصد داشت فردی غیر بومی را به ریاست سازمان در این استان بگمارد که ما پیگیری کردیم فردی بومی در این جایگاه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در واقع آقای ربیعی دروغ گفت؛ ادعای دروغی را مطرح کرد و برای آن سندی جعلی را ارائه داد. آقای لاریجانی هم در پایان جلسه اعلام کرد که نامه ای که ارائه شده دروغ است.

پورابراهیمی تصریح کرد: شرکت ملی مس شرکتی است که زیرمجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت است و به وزارت تعاون هیچ ربطی ندارد.

پرونده ادعاهای ربیعی به دادگاه می رود

وی افزود: قطعا پرونده ادعاها و اتهامات آقای ربیعی را به دادگاه ارائه خواهیم داد. مواردی که در طول این سالها به نمایندگان مجلس و بنده اتهام وارد شده است، از سوی مجلس به دادگاه ارائه می شود. بررسی تخلفات آقای ربیعی تازه در قوه قضائیه و مجلس شروع شده است. آقای ربیعی باید پاسخگوی اقدامات خود و لابی بازی هایش باشد.  

گفتنی است، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز های پایانی سال ۹۶ استیضاح شد اما توانست با تفاوت یک رای مجددا بر صندلی وزارت تکیه بزند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار