دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه این نهاد در شرایط کنونی امکان احداث کتابخانه جدید را ندارد گفت: مسئولان نسبت به تبدیل بنا‌های بدون استفاده در شهر‌ها و روستا‌ها به کتابخانه عمومی اقدام کنند.
کد خبر: ۶۴۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 12 August 2018
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه این نهاد در شرایط کنونی امکان احداث کتابخانه جدید را ندارد گفت: مسئولان نسبت به تبدیل بنا‌های بدون استفاده در شهر‌ها و روستا‌ها به کتابخانه عمومی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان، علیرضا مختارپور در سومین نشست فوق العاده شورای معاونین این نهاد در شهرستان فامنین اظهار داشت: ۳۱ شهر کشور برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهر‌های اولویت دار معرفی شدند و نهاد کتابخانه‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگی، برنامه ریزی ویژه‌ای را برای این شهر‌ها آغاز کرده است.
 
وی درباره نیاز‌های کتابداران روستایی و اثربخشی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در روستا‌ها به ویژه در شهرستان فامنین گفت: این نیاز‌ها احصا شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مختارپور با بیان اینکه تکمیل، تجهیز و توسعه کتابخانه عمومی شهید مطهری فامنین را در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دارد افزود: تجهیز چهار کتابخانه عمومی فامنین به منابع کتابخانه‌ای از قبیل: کتاب، اسباب بازی، مجله و همچنین راه اندازی کتابخانه‌های سیار برای ارائه خدمات به روستا‌های کم جمعیت این شهرستان نیز ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان نیز در این نشست اظهار داشت: شهرستان فامنین با ۳۹ هزار و ۳۵۹ نفر جمعیت، دارای یک کتابخانه شهری و ۳ کتابخانه روستایی است.

عاطفه زارعی گفت: در حال حاضر برنامه‌هایی همچون آموزش نمایش با تاکید بر استفاده از کتاب‌هایی با موضوع نمایش نامه، جلسات شعر خوانی انجمن ادبی شهرستان، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با محوریت پیشگیری از اعتیاد با همکاری بهزیستی، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی با محوریت ازدواج آسان با همکاری سمن‌های اداره ورزش و جوانان، برنامه تولد کتابخانه، حلقه‌های علمی و کلاس‌های آموزش هنر‌های تجسمی جزو فعالیت‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی فامنین برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ اجرای مسابقات فرهنگی، برگزاری جشنواره بازی‌های فکری با هدف ترغیب کودکان به کتاب خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب با هدف آشنایی با معضلات اجتماعی، معرفی مشاهیر شهرستان، راه اندازی کتابخانه سیار، گسترش فضای کتابخانه شهید مطهری، اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک با سایر دستگاه‌ها در فضای کتابخانه‌ها از برنامه‌های پیشنهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست بود.

استان همدان ۱۱۱ باب کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار