تاگس اشپیگل:
یک روزنامه آلمانی با اشاره به برخی رویدادهای جهانی بر لزوم تاثیرگذاری بیشتر آلمان و اروپا بر مسائل بین المللی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 12 August 2018

آلمان و اروپا نباید بر اساس ذائقه ترامپ تصمیم گیری کنند

 به گزارش تابناک قزوین،روزنامه تاگس اشپیگل در شماره امروز خود با اشاره به اهمیت نقش آلمان و کشورهای اروپایی در خصوص مسائل بین المللی نوشت: اروپا باید به عنوان یک قدرت جهانی عمل کند. اتحادیه اروپا بسیار فراتر از یک کشور در جهان وسعت داشته و میزان تاثیرگذاری آن بی شک بیشتر از یک کشور است. 

اروپا باید از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی خود برای ایفای نقش بیشتر در عرصه بین الملل استفاده کند. 

این روزنامه با اشاره به اختلافات اخیر میان کشورهای عربستان و کانادا نوشت: دموکراسی خواهان و دموکراسی گرایان باید در چنین شرایطی خود را در جبهه کانادا دانسته و از این راه برای ترغیب عربستان نسبت به رعایت حقوق بشر استفاده کنند. 

تمامی اعضای اتحادیه اروپا باید دیپلمات ها و سفرای عربستان در کشورهای خود را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به عملکرد حقوق بشری عربستان اعلام کنند. این یکی از مهمترین راههایی است که می توان به واسطه آن تمرین دموکراسی کرد. 

تاگس اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب آورده است: نباید فراموش کنیم که اروپا اگر بخواهد می تواند بیشترین تاثیرگذاری را در برابر آمریکا در صحنه بین الملل داشته باشد. چه کسی گفته که کشوری، مناسبتی یا رابطه ای بین المللی به مذاق ترامپ خوش نمی آید، اروپا باید جا پای آن گذاشته و بر آن اساس خط مشی خود را رقم بزند؟!

اکنون زمان آن فرا رسیده تا اروپا به مثابه یک قدرت جهانی خود را به جهانیان نشان دهد. فراموش نکنیم که «ولفگانگ ایشنگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به تازگی اعلام کرد که اروپا در مقایسه با آمریکا وسعت بیشتری از غرب را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار