رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: ساخت و ساز مواکب (مراکز پذیرایی) اربعین حسینی، با واگذاری زمین به هیات های مردمی، در نزدیکی 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 13 August 2018

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: در مجموع برای ساخت 301 موکب مردمی در محل جدید استقرار مواکب در سه کیلومتری مرز چذابه، مجوز صادر شده و در چند روز اخیر مقدمات ساخت و ساز مواکب با استفاده از نیروهای داوطلب و هدایای مردمی شروع شده است.

وی گفت: در مرز شلمچه نیز ساخت و ساز 300 موکب در مکان قدیم (فعلی) شروع شده و تا پیش از ماه صفر مواکب آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی می شوند.

رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در ادامه افزود: محل استقرار مواکب مردمی دارای امکانات آب سالم و بهداشتی ، فاضلاب ، برق و روشنایی و جاده دسترسی است و همه امکانات مورد نیاز زائران در ایام اربعین حسینی توسط مردم و هیات های مذهبی تامین خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان اینکه 400 موکب بین راهی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه نیز توسط مردم در شهرها و روستاها به صورت خودجوش برپا می شود گفت: از تجارب سال های گذشته برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی استفاده خواهد شد.

به گفته وی برای استقرار 60موکب از خوزستان در شهرها و مسیرهای منتهی به کربلا و نجف در خاک عراق نیز برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: همه هزینه های آیین های اربعین حسینی در گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و مرز شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر توسط مردم ، هیات های مذهبی و واقفین تامین می شود و هیچ اعتبار دولتی در این خصوص استفاده نخواهد نشد.

در اربعین پارسال حدود 380هزار نفر از مرز چذابه و 650هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

حرکت کاروان های مردمی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی به تدریج از اوایل ماه صفر شروع می شود.

بر اساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آباه 1397روز اربعین حسینی است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: اربعین97 ، چذابه ، شلمچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار