معاون استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: دستگاه قضا باید با برداشت کنندگان غیرمجاز از معادن که محیط زیست و راه های روستایی را تخریب و حقوق دولتی نمی پردازند، برخورد قانونی لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۶۴۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 13 August 2018

دستگاه قضا با برداشت کنندگان غیرمجاز از معادن برخورد کند

به گزارش تابناک قزوین،علی فرخزاد در چهارمین جلسه شورای معادن که با حضور روح الله بابایی صالح و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان آوج، بویین زهرا و قزوین ،آبیک ، البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،افزود: شورای معادن استان موضوع برداشت های غیرمجاز معادن را مورد بررسی قرار می دهد و از برداشت های غیرمجاز جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی شرکت های خصوصی از معادن استان برداشت های غیرمجاز دارند،اظهار کرد: باید محیط زیست، راه و شهرسازی، آب منطقه ای و صنعت و معدن کنترل مضاعفی بر معادن داشته باشند تا از برداشت های غیرمجاز در معادن که موجب تخریب چهره محیط زیست و راه ها می شود، جلوگیری شود.

فرخزاد خواستار برخورد قضایی لازم با برداشت کنندگان غیرمجاز معادن شد و افزود: یک برداشت کننده غیر مجاز به سیستم قضایی معرفی شده اما برخوردی با وی صورت نگرفته و موجب شده است که رفتار خود را تشدید کند.

وی با اشاره به برداشت شن و ماسه توسط راه و شهرسازی و راهداری از بستر رودخانه ها برای اجرای طرح های عمرانی،افزود: ایجاد و تنظیم دهنه پل ها وظیفه ذاتی اداره راه و شهرسازی و راهداری است و میزان برداشت از بستر رودخانه ها باید طبق مهندسی رودخانه ها و نظر کارشناسان راه و شهرسازی صورت گیرد.

وی افزود: این 2 دستگاه برای لایروبی دهانه پل ها و آبراه ها نیاز به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها دارند که جزو وظایف ذاتی این دستگاه ها است و اصلا نباید این موضوع در شورای معادن مطرح می شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار