معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم:
معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم گفت: در جهت حمایت از تولیدکنندگان، دستگاههای اجرایی باید نیازهای خود را از تولیدات داخل استان تامین کنند.
کد خبر: ۶۴۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 13 August 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری شامگاه یکشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری قم عنوان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه زیربنایی در اجرای مصوبات این ستاد تاخیر دارند باید گزارش های خود را تا دو هفته آتی در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم افزود: مشکلات زیادی در حوزه تولید وجود دارد که باید با هم گرایی و هم افزایی و مشارکت های بخش دولتی و خصوصی رفع شود.

وی تصریح کرد: انجمن‌ها، حلقه واسطه و موثر در انتقال مشکلات واحدهای مرتبط به خانه صنعت و معدن و پیکره دولت هستند تا بتوان موانع را شناخت و از بین برد.

غضنفری اظهار کرد: یکی از مباحث مهم این است که در جهت حمایت از تولیدکنندگان، دستگاههای اجرایی باید نیازهای خود را از تولیدات داخل استان تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه هزینه کرد دستگاههای اجرایی در خرید ملزومات و تجهیزات مورد نیاز باید رصد شود تا اگر تامین این تولیدات از خارج از استان انجام می شود در حالی که در داخل استان به تولید می رسد از این روند ممانعت صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم بیان کرد: هر چند به تولید نگاهی ملی داریم اما اولویت خرید با تولیدات استانی است تا مشکلات تولیدکنندگان داخل استان رفع شود.

وی گفت: وقتی می توان نیازها را از داخل استان قم خریداری و به تولید و اشتغال کمک کرد نباید دستگاههای اجرایی این کالاها را از استان های دیگر تامین کنند.

غضنفری تصریح کرد: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی با خطر تعدیل نیرو به واسطه مشکلات مالی و اقتصادی مواجه هستند در این راستا پرداخت بیمه بیکاری باید آخرین راه حل برای نجات این واحدها باشد.

وی بیان کرد: نباید یک واحد تولیدی و صنعتی به دلیل ضعف مدیریتی از بیمه بیکاری استفاده کند و بار مالی به دولت تحمیل شود بلکه باید با مشارکت و پیگیری دستگاههای اجرایی به آسیب شناسی و رفع موانع پرداخت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد:در تسهیل فرآیند تولید، مصوبات کارگروهها باید شفاف اعلام شود ضمن اینکه با بازدید های میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی باید مشکلات به درستی ارزیابی شود تا مانع از تعطیل شدن واحدها شویم.

وی عنوان کرد: دستگاه اجرایی در بدنه دولت ملزم به پیگیری مشکلات هستند و باید محتوایی و جزئی به موانع رسیدگی شود از طرفی اقدامات شاخص در رفع موانع منعکس شود.

غضنفری یادآور شد: بررسی های لازم صورت گیرد تا واحدهایی که تسهیلات گرفتند وضعیت تولیدشان چگونه است و آیا این تسهیلات را در جهت تولید استفاده کرده اند.

وی گفت:طرح های انرژی خورشیدی یکی از طرح های مهم اقتصادی است که باید راهکارهای لازم و قانونی برای اجرایی شدن این طرح ها بررسی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار