مدیر کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور:
مدیر کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت : زیر ساخت های فرهنگی برای یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی باید فراهم شود.
کد خبر: ۶۴۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 13 August 2018

زیر ساخت های فرهنگی برای یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی فراهم شودبه گزارش تابناک قزوین، سید حسین توکلی در اولین جلسه کارگروه یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی که با حضور مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، مدیرکل ثبت استاد و املاک ،مدیر عامل آب منطقه ای استان ، مدیر کل دفتر فنی استانداری و مدیر بانک کشاورزی شعب استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در  اسفند ۸۵  به تصویب رسیده است .

وی اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت جهادکشاورزی ؛ در صورت ترغیب کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی ؛ امتیازات و تسهیلات ویژه به بهره برداران پرداخت و تحت یارانه حمایتی قرار خواهند داد. 

توکلی اضافه کرد: این یارانه و تسهیلات توسعه و نوسازی باغات کشاورزی ، روش های نوین ابیاری و ... پرداخت خواهد شد .

مدیر کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور در ادامه گفت: بحث یکپارچه سازی کاری پیچیده ای است که نیاز به کارهای فرهنگی و ترویجی دارد که برای اجرای این امور بایستی از ظرفیت های اطلاع رسانی به شوراهای اسلامی روستاها و همچنین صدا و سیما استفاده کرد .

توکلی یاد آور شد: با ابلاغ این دستورالعمل از این پس تخصیص و توزیع اعتبارات با محوریت تجمیع اراضی کشاورزی بایستی انجام شود .

وی خاطر نشان کرد:  یکپارچه سازی و هماهنگی برای تشکیل تشکل های تعاونی در قالب کشت و صنعتی های خرد ۷۰ الی۱۰۰ هکتار با در نظر گرفتن زنجیره تولید نیز لحاظ شود .

توکلی تصریح کرد: هدف از تشکیل این کارگروه به عنوان یک اطاق فکر برای اجرای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن  اراضی کشاورزی است .

این مقام مسئول تاکید کرد: از تمام ظرفیت ها و امکانات  استانها و معاونت ها باید استفاده کرد تا کشاورزان را برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ترغیب کرد .

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع آب و خاک یک وظیفه ملی است گفت: باید برای صیانت از این منابع اهتمام خاصی داشته باشیم .

توکلی یاد آور شد: باید از ظرفیت کاداستر و رفع تداخلات برای اجرای طرح یکپارچه سازی استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار