رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : کشاورزان استان در امر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی مشارکت بیشتر ی داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 13 August 2018

کشاورزان استان قزوین در امر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی مشارکت کنند

 به گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه در اولین جلسه کارگروه یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی که با حضور توکلی مدیر کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور ، مدیرکل ثبت استاد و املاک ،مدیر عامل آب منطقه ای  استان ، مدیر کل دفتر فنی استانداری و مدیر بانک کشاورزی شعب استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته شاهد خرد شدن بحشی از اراضی کشاورزی استان بوده ایم .

وی اظهار کرد: خرد شدن اراضی کشاورزی باعث می شود تولید محصولات کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشید که اگر اراضی کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشد با رها شدن و یا اجرا دادن به افراد غیر متخصص با هدف سود بیشتر سپرده می شود .

خمسه بر لزوم اهمیت تشویق و ترغیب کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد .

وی خاطر نشان کرد: از کلیه ظرفیت های ترویجی ، حوزه نمایندگی ولی فقیه ، ائمه جمعه و جماعات و افراد با نفوذ در روستاها و مناطق کشاورزی برای اجرای این طرح  بهره جست .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : یکی از عوامل خرد شدن اراضی کشاورزی ، صدور مجوز ساخت اطاقک برای اراضی کوچک است .

خمسه خاطر نشان کرد : جهاد کشاورزی برای صیانت از اراضی کشاورزی با هر گونه تغییر کاربری مخالفت می کند و با تغییر کاربری غیر مجاز برخورد قانونی خواهد کرد .

وی تاکید کرد: کشاورزان در امر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی مشارکت کنند و در دریافت یارانه تسهیلات آبیاری نوین ، مکانیزاسیون و سایر موارد را در اولویت قرار دهند .

این مقام مسئول بیان کرد: روستاهایی که شرایط و آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند با زمینه سنجی و شناسایی شوند تا بتوان بخوبی اجرای این طرح را در آن روستا پیش برد .

خمسه یاد آور شد: باید کشاورزی را از معیشتی به اقتصادی پیش برد و این امر در اراضی کمتر از یک هکتار امکانپذیر نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار