در جشنواره شهید نامجو؛
همزمان با برگزاری جشنواره شهید نامجو، از چهار محصول جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
کد خبر: ۶۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 13 August 2018

چهار محصول جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارتش رونمایی شد

 به گزارش تابناک قزوین،در حاشیه ‌اولین جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، از ۴ محصول‌ جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه نظامی رونمایی شد.

«کوادکوپتر عمود پرواز هدهد ۴»، با برد ۱۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل محموله های گرم، مداومت پروازی ۴ ساعته و وزن آن ۲۰ کیلوگرم از جمله این محصولات است؛ این‌کوادکوپتر توسط گروه پهپادی حضرت ولیعصر (عج) نیروی‌ زمینی ارتش با همکاری شرکت های دانش‌بنیان طراحی و تولید شده است.

سامانه کنترل و فرماندهی با قابلیت امکان برقراری ارتباط صوتی، تصویری و دیتا بین یگان های عملیاتی در منطقه به صورت کد و رمز در بستر شبکه، از دیگر دستاوردهایی است که امروز رونمایی شد.

این سامانه که به صورت نرم افزاری است، قابلیت نصب بر روی تمامی دستگاههای که به سیستم رایانه ای متصل هستند داراست؛ همچنین از جعبه مهمات ضدحریق که ۱۲۰۰ درجه حرارت را به مدت ۳ ساعت تحمل می‌کند و ضد آب و ضد ضربه نیز هست، رونمایی شد.

«لوله شبیه‌سازی شده ۱۵۵ میلیمتری N45»، دیگر محصول رونمایی شده در این جشنواره است؛ این لوله به وسیله «نیکل‌ فسفر» پوشش‌دهی شده که این پوشش باعث می‌شود خُردگی داخل لوله‌های توپ کاهش یابد و عمر متعارف لوله ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. این پوشش همچنین اصطکاک لوله و گلوله را ۶ برابر نسبت به حالت معمول کاهش داده و باعث افزایش سرعت ابتدایی گلوله می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار